آفتاب

توافق اوباما و پوروشنکو برای افزایش فشار بر پوتین

توافق اوباما و پوروشنکو برای افزایش فشار بر پوتین

تسنیم نوشت:

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانوستی، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: روسای جمهور آمریکا و اوکراین به توافق رسیده اند که از نشست رهبران آسیا اروپا در شهر میلان به عنوان فرصتی برای افزایش فشار بر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه استفاده کنند تا همه مفاد توافقنامه مینسک را اجرا کند.
کاخ سفید افزود: رهبران دو کشور توافق کردند که نشست آسیا اروپا در میلان که روزهای 16 و 17 اکتبر برگزار می شود فرصتی برای افزایش فشار بر پوتین باشد تا همه زمینه ها و ابعاد توافقنامه مینسک را اجرا کند.
در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر رئیس جمهور اوکراین نیز بر اهمیت کنترل مرزهای روسیه و اوکراین تاکید شده است. اوباما و پروشنکو همچنین خواستار مشروعیت انتخابات دونتسک و لوهانسک شده اند.
کاخ سفید تصریح کرد که روسای جمهور اوکراین و آمریکا همچنین توجه ویژه ای به مساله کنترل مرزهای روسیه و اوکراین داشته اند و بر این مساله تاکید کرده اند که انتخابات لوهانسک و دونتسک باید به صورت قانونی و مشروع برگزار شود.
در نتیجه درگیری های ماه های گذشته در شرق اوکراین بین نیروهای دولتی و استقلال طلبان طرفدار روسیه تاکنون بیش از 3500 نفر کشته و هزاران نفر دیگر نیز آواره شده اند. طرف های درگیر در مناقشه اوکراین 5 سپتامبر در نشستی در شهر مینسک پایتخت بلاروس با برقراری آتش بس و اجرای قراردادی با هدف حل و فصل بحران اوکراین به توافق رسیدند.

5252

کد N542708

وبگردی