آفتاب
در منطقه آزاد انزلی؛

تندیس ۷ نفر از مشاهیر و مفاخر گیلان رونمایی شد

تندیس ۷ نفر از مشاهیر و مفاخر گیلان رونمایی شد

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از ساخت تندیس پروفسور سمیعی و نامجو خبر داد.

روز گذشته تندیس هفت نفر از مشاهیر و مفاخر گیلان در منطقه آزاد انزلی رونمایی شد.

به گزارش ایلنا از انزلی، تندیس میرزا کوچک‌خان، آیت‌الله‌العظمی محمـدتقی بهجت، حسین املاکی، می‌راحمد سید فخری‌نژاد «شیون فومنی»، سیروس قایقران، کیومرث صابری و دکتر محمد معین بعد از ظهر امروز در منطقه آزاد انزلی با حضور مسئولان رونمایی شد.

کار ساخت تندیس‌های مشاهیر گیلان توسط استاد زرگری مرندی و گروه دستیاران او، پس از اخذ نظرات مخاطبان و انعکاس مثبت آن در طراحی و اجرای تندیس هر کدام از مفاخر در تهران انجام شد و کارگاه استاد در هفت ماه ادامه یافت.

ایجاد و گسترش تعاملات فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلی با بزرگان هنر کشور و آشنایی نزدیک سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با مفاخر از جمله اهداف رونمایی تندیس‌ها در منطقه آزاد مطرح شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در مراسم رونمایی تندیس‌های مذکور اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی از جمله وظایف و کارکردهای اصلی در سازمان‌های مناطق آزاد کشور است.

رضا مسرور با بیان اینکه اقتصاد باید با فرهنگ همراه باشد، تصریح کرد: مناطق آزاد صرفاً در حوزه‌های صنعتی و تجاری فعالیت نمی‌کنند.

وی رونمایی از تندیس‌ها را قدر‌شناسی از کسانی دانست که در عرصه‌های مختلف تلاش کرده و افتخارآفرین بوده‌اند.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از ساخت تندیس پروفسور سمیعی و نامجو خبر داد و یادآور شد: گسترش فرهنگ قدر‌شناسی از بزرگان استان و کشور از اهداف مهم ساخت این تندیس‌ها است.

وی با اشاره به اینکه برای مدل‌سازی فرهنگی برنامه‌های خوبی از سوی این سازمان به اجرا در می‌آید، خاطرنشان کرد: آماده اجرای طرح‌های متخصصان و فعالان فرهنگی در این زمینه هستیم.

مهدخت معین، دختر دکتر معین، نیز در مراسم مذکور با قدردانی از اقدام فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلی، گفت: ساخت این تندیس‌ها می‌تواند در یادآوری جایگاه مفاخر در هر جامعه‌ای تاثیرگذار باشد.

وی برگزاری چنین مراسم‌ها و اقدام‌های فرهنگی را در خلق دکتر معین‌های آینده مهم دانست.

حامد فخری‌نژاد، فرزند شیون فومنی، نیز در مراسم مذکور توسعه اقتصادی همراه با توسعه فرهنگی را مهم و حیاتی خواند و انجام چنین اقدام‌هایی را ماندگار دانست.

استاد زرگری مرندی، طراح و مجری تندیس مشاهیر گیلان در منطقه آزاد انزلی، نیز بزرگان مذکور را متعلق به استان سربلند، سرافراز، آزادی‌خواه، صلح‌جو و نخبه‌پرور گیلان عنوان کرد و یادآور شد: این بزرگان از ستارگان کشور محسوب می‌شوند.

کد N542669

وبگردی