آفتاب
مقام‌های کرد خبر دادند:| 214005

داعش از بخش‌هایی از کوبانی عقب‌نشینی کرده است

داعش از بخش‌هایی از کوبانی عقب‌نشینی کرده است

مقام‌های کرد در شهر کوبانی اعلام کرده‌اند که با پیشروی نیروهای کرد٬ داعش کنترل بیش از ۲۰ درصد از بخش‌هایی که تحت کنترل داشت را از دست داده است.

گزارش‌ها حاکی از عقب‌نشینی عناصر داعش از بخش‌هایی از شهر «عین‌العرب» (کوبانی) است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه٬ مقام‌های کرد در شهر کوبانی اعلام کرده‌اند که با پیشروی نیروهای کرد٬ داعش کنترل بیش از ۲۰ درصد از بخش‌هایی که تحت کنترل داشت را از دست داده است.

به این ترتیب عناصر گروه تروریستی داعش در حال حاضر کمتر از ۲۰ درصد شهر کوبانی را در اختیار دارند.

در همین حال٬ «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبران اروپایی بر نیاز به تلاش بیشتر برای متوقف کردن پیشروی داعش در عراق و سوریه توافق کردند.

به گزارش بی‌بی‌سی٬ در بیانیه دفتر نخست‌وزیری انگلیس آمده است که اوباما و رهبران انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا در یک کنفرانس ویدئویی توافق کردند که حمایت از یک «رویکرد فراگیر سیاسی» در عراق و آموزش نیروهای محلی در عراق و سوریه را افزایش دهند.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که صدها شبه‌نظامی داخل و اطراف شهر تحت محاصره کوبانی کشته شده اند، هرچند هنوز «احتمال سقوط این شهر وجود دارد».

وی افزود: «داعش این واقعیت را پنهان نکرده که تصمیم دارد کوبانی را تصرف کند و بنابراین انتقال شبه‌نظامی به این شهر را ادامه داده است.»

«جان الن» فرستاده ویژه آمریکا در نبرد علیه داعش گفت که حملات هوایی برای کاستن از فشار بر مدافعان شهر طراحی شده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورهای ائتلاف ضدداعش روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۸ حمله علیه اهداف داعش در نزدیکی کوبانی انجام دادند.

بر اساس این بیانیه مواضع رزمی داعش و ۱۶ ساختمان مورد استفاده این گروه در این حملات منهدم شد.

نیروهای کرد برای تقریبا یک ماه در کوبانی در نزدیکی مرز ترکیه تحت محاصره بوده‌اند.

 

کد N542564

وبگردی