آفتاب

کشته شدن 6 کرد در کوبانی طی حمله اشتباهی ائتلاف

کشته شدن 6 کرد در کوبانی طی حمله اشتباهی ائتلاف

شهر عین العرب (کوبانی) بار دیگر شاهد سلسله حملات جدید ائتلاف علیه مواضع داعش بود و اکثر بمباران جنگنده‌های ائتلاف بر مناطق شمالی نزدیک به گذرگاه مرزی مرشد پینار متمرکز بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، خبرنگار این شبکه در مرزهای سوریه و ترکیه اعلام کرد: جنگنده‌های ائتلاف حملات خود را بر مواضع داعش در غرب عین العرب متمرکز کردند به طوری که این حملات خطوط امدادرسانی به داعش و مدرسه‌ای را در غربی‌ترین نقطه این شهر که به عنوان مقر اعضای داعش استفاده می‌شد، هدف قرار دادند.

همچنین بمباران شدیدی در غرب کوبانی صورت گرفت و ائتلاف طی دو روز گذشته حملات هوایی خود را علیه مواضع داعش صورت داده است و این بمباران اعضای داعش را ناگزیر به عقب نشینی چند کیلومتری کرده است در حالی که یگان‌های حمایت از ملت کرد از این عقب نشینی استفاده کرده و به سمت منطقه غربی شهر پیشروی کرده‌اند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز اعلام کرد، گروه‌های کرد توانسته‌اند شهرک تل شعیر واقع در غرب کوبانی را به تصرف خود درآورند. شهر کوبانی روز چهارشنبه شاهد درگیری‌های پراکنده بین اعضای داعش و کردها بود.

در این راستا وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از کشته شدن صدها تن از اعضای داعش در کوبانی خبر داد و در عین حال هشدار داد که این شهر در معرض سقوط به دست اعضای داعش قرار دارد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که کوبانی همچنان با خطر سقوط روبروست.

در عین حال خبرگزاری رویترز به نقل از فرماندهان کرد که با داعش می‌جنگند، اعلام کرد: مسئولان این یگان‌ها مواضع داعش را به آمریکایی‌ها نشان می‌دهند و جنگنده‌ها آنها را هدف قرار می‌دهند.

وی اشاره‌ای به نحوه این تبادل اطلاعات نکرد در حالی که سخنگوی پنتاگون وجود هرگونه هماهنگی با یگان‌های حمایت از ملت کرد را تایید نکرد و گفت: هیچ جزئیاتی درباره هماهنگی زمینی نداریم که اعلام کنیم.

همچنین شبکه اسکای نیوز به نقل از منابع اعلام کرد که در حمله هوایی نیروهای ائتلاف به کوبانی شش تن از نیروهای کرد کشته شدند.

منابع اعلام کردند افراد مسلح که با داعش می‌جنگند به طور اشتباهی در حمله هوایی جنگنده وابسته به داعش در نزدیکی خیابان تل واقع در مرکز کوبانی کشته شده‌اند. این حادثه برای اولین بار است که از زمان آغاز حملات ائتلاف رخ داده است.

در این راستا جنگنده‌های ائتلاف مواضع داعش را در جنوب کوبانی هدف قرار داده‌اند در حالی که درگیری‌ها در شمال شرق این شهر ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N542519

وبگردی