آفتاب

علی (ع) و شهر بی آرمان به روایت حسن رحیم‌پور ازغدی

علی (ع) و شهر بی آرمان به روایت حسن رحیم‌پور ازغدی

همزمان با دهه ولایت و امامت و ایام عید سعید غدیر خم، کتاب «علی(ع) و شهر بی آرمان» مجموعه‌ای از گفت‌وگوهای حسن رحیم پور ازغدی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «علی و شهر بی‌آرمان» نخستین مجموعه مباحث از سلسله «طرحی برای فردا» حاصل سخنرانی‌های حسن رحیم‌پور ازغدی و گفت‌و‌گو با اوست.

این مجموعه شامل چهار جلسه بحث و گفتگو درباره حکومت و دولت علوی، اقتصاد اسلامی در حکومت علی، اصولگرایی و بازگشت به اصول در دوران حکومت آن امام و نیز آزادی و قرائت‌ها و بحث خودی و غیرخودی در دولت ایشان است.

رحیم‌پور در این گفتگو‌ها، صریح و روشن از سیره حکومتی امام اوّل شیعیان بحث می‌کند و گفته‌های خود را با استناد به آیات و روایات مستند می‌سازد. تحلیل‌های او این امتیاز را دارد که فقط «تاریخ‌نگاری» و «تاریخ روایی» نیست، بلکه بازخوانی ایده‌ها و سخنان امیرالمؤمنین (ع) است که پرسش روز و درد دینداران معاصر ماست و نشان می‌دهد اندیشه‌های تشیع همواره پویا و تازه است.

این اثر با زبانی ساده و قابل فهم برای عموم مردم تدوین شده و متن گفت‌و‌گو‌ها بدون هیچ دخل و تصرفی به نگارش درآمده است. رحیم‌پور در این سخنان با نگاهی تحلیلی سعی کرده مباحث مهم و کلیدی در رابطه با سیره امام علی (ع) را به مخاطبان عرضه کند.

چاپ هشتم این اثر در 150 صفحه با قیمت 5500 تومان توسط انتشارات سروش منتشر شده است.

 

6060

کد N542445

وبگردی