آفتاب

پرداخت 400 میلیون دلاری از مطالبات نفتی ایران توسط هند

پرداخت 400 میلیون دلاری از مطالبات نفتی ایران توسط هند

دولت هند قصد دارد در چارچوب توافق اولیه‌ی ایران و 1+5، مبلغ 400 میلیون دلار از مطالبات نفتی ایران را بازگرداند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امروز برخی از منابع آگاه در گفت‌و‌گو با رویترز اعلام کردند که براساس توافق اولیه ایران با کشورهای عضو گروه 1+5‌ که به ایران اجازه می‌دهد مطالبات نفتی مسدود شده خود را از کشورهای دیگر دریافت کند، دولت هند قصد دارد مبلغ 400 میلیون دلار از مطالبات نفتی ایران را بازگرداند.

ایران و شش کشور (آمریکا،‌ چین،‌ روسیه،‌ انگلیس،‌ فرانسه و آلمان) در 24 نوامبر به یک توافق اولیه درباره مساله هسته‌ای ایران دست یافتند.

یکی از منابع آگاه در این باره گفت: فکر می‌کنم این مبلغ تا روز جمعه و یا در نهایت دوشنبه به ایران پرداخت شود. که البته بانک مرکزی هند باید به هزینه تبدیل ارز توجه داشته باشد و نیز برای پرداخت‌های بعدی نیز دلار خریداری کند.

دیگر منبع مطلع در گفت‌و‌گو با رویترز اعلام کرد که پالایشگاه نفت منگالور 183 میلیون دلار،‌ شرکت نفتی آسار 172 میلیون دلار‌، ایندین اویل 41 میلیون و هندوستان پترولیوم نیز 4 میلیون دلار به ایران پرداخت خواهند کرد.

هند پس از چین بیش‌ترین میزان واردات نفت از ایران را دارا است که این میزان در نه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 38 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

کد N542417

وبگردی