آفتاب

تسلیم استوار نامه سفیر جمهوری اسلامی ایران به رئیس جمهور چین

تسلیم استوار نامه سفیر جمهوری اسلامی ایران به رئیس جمهور چین

علی اصغر خاجی، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در چین در تالار بزرگ خلق چین طی ملاقات و در یک مراسم رسمی، استوارنامه خود را تسلیم رئیس جمهور این کشور کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر خاجی، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در چین عصر چهارشنبه 23 مهر در تالار  بزرگ خلق چین طی ملاقات و در یک مراسم رسمی، استوارنامه خود را تسلیم رئیس جمهور چین کرد. 

در این دیدار آخرین تحولات روابط دو جانبه مورد بررسی قرار گرفت و طرفین بر لزوم گسترش هرچه بیشتر همکاری‌ها در ابعاد مختلف تأکید کردند.

رئیس جمهوری چین در این ملاقات ضمن ابراز خرسندی از گفتگوهای سازنده خود که طی دو دیدار  سال جاری با حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان داشته است، تصریح کرد: چین و ایران دارای روابط استراتژیک بوده و وی بر این باور است که روابط دو کشور از روند روبه گسترش برخوردار بوده و چین برای روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت بالایی قائل است.

در این ملاقات علی اصغر خاجی سفیر کشورمان ضمن ابلاغ سلام دکتر روحانی، روابط دو کشور را تاریخی و راهبردی خوانده و بر اراده مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران بر گسترش و توسعه مناسبات فی مابین در عرصه های مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تأکید کرد.

وی در پایان با اشاره به توافقات دو طرف جهت انجام سفر رئیس جمهور چین به کشورمان، تأکید کرد این سفر می تواند نقطه عطفی در روابط تاریخی دو کشور باشد. 

کد N542400

وبگردی