آفتاب

حضور مدیران دانشگاه فوجی ژاپن در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی تهران

حضور مدیران دانشگاه فوجی ژاپن در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی تهران

با توجه به رویکرد شهرداری تهران در سال‌های اخیر و تمرکز بر مسائل فرهنگی و اجتماعی ما آمادگی تعامل با دانشگاه فوجی را داریم و علاقمند هستیم که در حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به منظور گسترش همکاری‌های علمی بین المللی با دکتر ریچی میاک قائم مقام دانشگاه فوجی ژاپن در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، نگاهداری ضمن اظهار خرسندی از افزایش تبادلات علمی میان ایران و دانشگاه های ژاپن گفت: مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران به عنوان متولی اصلی پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه مدیریت شهری تهران است و از انجام کارهای مطالعاتی به صورت مشترک استقبال می‌نماید.

نگاهداری تصریح کرد: با توجه به رویکرد شهرداری تهران در سال‌های اخیر و تمرکز بر مسائل فرهنگی و اجتماعی ما آمادگی تعامل با دانشگاه فوجی را داریم و علاقمند هستیم که در حوزه‌های نرم افزاری و سخت افزاری با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اشاره به برخی فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی افزود: برگزاری جشنواره برترین‌های پژوهش و نوآوری مدیریت شهری و هم چنین نمایشگاه فناور ی‌های نوین مدیریت شهری بستر مناسبی برای همکاری های فیمابین خواهد بود و دانشگاه فوجی و انستیتو معماری ژاپن می‌توانند در این حوزه ما با همکاری متقابل داشته باشند و برای شروع کار می‌توانید آثار علمی برتر خود را به جشنواره هفتم ارسال نموده و در پنل های آموزشی شرکت کنید.

در این دیدار دکتر ریچی میاک قائم مقام دانشگاه ژاپن نیز ضمن اظهار خوشحالی از حضور در ایران گفت: ایران رشد خوبی در سال‌های اخیر داشته است و خیلی خوشحال هستم که زمینه همکاری است و ایران و ژاپن به لحاظ فرهنگی اشتراکات زیادی دارند و همین امر شرایط را برای ادامه تعامل و همکاری فراهم می سازد.

وی عنوان کرد: از دید گاه معماری معاصر، ایران معماری جذابی دارد و ما نیز تجربه‌های فراوانی در این حوزه ها داریم که می‌توانیم با یکدیگر کار کنیم.

عضو هیئت مدیره انستیتو معماری ژاپن تصریح کرد: که سیاست ما همکاری های مشترک با کشورها است و ما در این خصوص آمادگی همکاری با ایران را در حوزه‌های مختلف داریم و در آینده نزدیک موضوعات را بررسی می‌کنیم و مواردی را که امکان همکاری وجود داشته باشد را مطرح خواهیم کرد.

علی فرهادی معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران نیز در این دیدار بر وجود زمینه های فرهنگی و تاریخی برای توسعه همکاری های علمی تاکید کرد.

معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ضمن استقبال از همکاری های فیمابین با دانشگاه فوجی ژاپن گفت: کشور ایران به لحاظ زمینه‌های فرهنگی و تاریخی غنی است و شهر تهران نیز با داشتن ظرفیت تاریخی عامل مهمی برای گسترش همکاری های فیمابین خواهد بود.

وی در خصوص سطح مراودات علمی تصریح کرد: ظرفیت‌های همکاری دو کشور خیلی بالاتر از سطح فعلی است و با توجه به شرایط جغرافیایی و هم چنین سیاسی ما می توانیم شاهد افزایش سطح همکاری‌ها باشیم.

 

کد N542302

وبگردی