آفتاب
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه:

کمک به توسعه حوزه علمیه باقیات‌الصالحات است

کمک به توسعه حوزه علمیه باقیات‌الصالحات است

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: حوزه‌های علمیه خواهران در سطح کشور می‌توانند نقش بسیار عظیمی در ارشاد خواهران دینی داشته باشند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: حوزه‌های علمیه خواهران در سطح کشور می‌توانند نقش بسیار عظیمی در ارشاد خواهران دینی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در آیین کلنگ‌زنی احداث مدارس علمیه خواهران استان قم بر لزوم احداث مدارس علمیه ویژه خواهران در نقاط مختلف تاکید کرد و گفت: نقش این حوزه‌ها می‌تواند در این زمینه بی بدیل باشد.

وی افزود: خوشبختانه حوزه‌های علمیه خواهران در طول چند سال گذشته رونق بسیار خوبی داشته و حتی در مناطق محروم نیز شاهد احداث این مدارس برای نقش آفرینی هستیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: طلاب خواهر این منطقه نیز نقش عظیمی در هدایت خواهران دارند؛ حتی گفته شد برخی از نهادها خواستار حضور بانوان در این امکان برای بیان احکام و هدایت بانوان هستند.

مقتدایی با بیان این‌که «حضور خواهران طلبه با حجاب اسلامی در سطح کشور یک تبلیغ اسلامی بوده و عظمت اسلام و شیعه را نشان می‌دهد» تصریح کرد: حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند نقش بسیار مؤثری در تربیت افراد جامعه به ویژه بانوان داشته باشند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تقدیر و تشکر از تلاش مسئولان استان برای احداث مدارس علمیه خواهران بیان کرد: باید این فرصت‌ها را غنیمت شمرد؛ چرا که توفیق و نعمت الهی هستند.

وی یادآور شد: اگر یکی از خواهران محصل در این مدرسه بتواند حتی یک نفر را به راه حق هدایت کند، مسلما افرادی که در راه احداث این مدارس علمیه تلاش کرده‌اند نیز ثواب و اجر می‌برند.

مقتدایی خاطرنشان کرد: دنیا دار عمل و آخرت دار حساب است؛ باید قدم‌ها را در راه احداث مدارس علمیه محکم برداشت تا پایان کار بتوان آنها را پیشبرد. در مناطق مختلف شهر مقدس قم باید شاهد تأسیس مدارس علمیه خواهران باشیم.

وی ادامه داد: قم مرکزیت خوبی برای احداث مدارس علمیه خواهر دارد، اگر مدارس علمیه خواهران در این شهر تأسیس شود طلاب خواهر از سراسر کشور در این شهر حضور پیدا کرده و به تحصیل می‌پردازند، احداث حوزه‌های علمیه خواهران در حقیقت خدمت به اسلام و تشیع است.

انتهای پیام

کد N542251

وبگردی