آفتاب

همایش یکهزار و چهارصدمین سال آغاز حکومت علوی برگزار شد

همایش یکهزار و چهارصدمین سال آغاز حکومت علوی برگزار شد

همزمان با ایام عید سعید غدیر خم و اعلام ولایت حضرت امیر مومنان علی (ع)، همایش یکهزار و چهارصدمین سال آغاز حکومت علوی در سالن اجتماعات آستان مقدس امامزاده صالح (ع) برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این همایش که با حضور اساتید حوزه علمیه و روحانیون و طلاب علوم دینی و جمعی از نخبگان علمی و فرهنگی و غدیرپژوهان برگزار شد، حجت‌الاسلام گواهی تولیت آستان مقدس حضرت صالح بن موسی (ع) و مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ اظهار کرد: حکومت علوی و اسلامی ایران در حال حاضر اولین حکومت اسلامی بعد از امامت حضرت امیرالمومنین علی (ع) است.

وی افزود: به جز حضرت مولی الموحدین علی (ع) که قریب به 5 سال حکومت تشکیل دادند بقیه معصومین علیهم السلام به دلایل مختلف موفق به این کار نشدند و بعد از حکومت حضرت امیرالمومنین (ع) به رهبری و زعامت حضرت امام خمینی (ره)، برای اولین بار حکومت اسلامی در ایران تشکیل شد و پایه‌های نظام آن با گذشت بیش از 30 سال، پایدارتر و مستقل و استوارتر از گذشته به حیات خود ادامه می‌دهد.

گواهی، غدیر را نقطه عطف پیوند نبوت و امامت و وحدت اسلامی دانست و گفت: غدیر امتحان بزرگی برای مردم جهان و راهنما و شناساندن راه صحیح است که به وسیله آن خیر از شر و شیرینی از تلخی و حق از باطل تشخیص داده می‌شود و هر کس که غدیر را منکر شود اسلام را منکر شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ افزود: شناخت پیامبران و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام با شناخت امیرالمومنین علی (ع) میسر می‌شود و آن بزرگوار اولین کسی بود که به پیامبر (ص) ایمان آورد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سعید شاه‌آبادی مدیر موسسه غدیرشناسی و رئیس حوزه علمیه، واقعه غدیر را سرآغاز حکومت علوی عنوان کرد و افزود: با کار زیربنایی باید برای معرفی غدیر فعالیت کرد و تنها به برگزاری یک روز جشن و مولودی خوانی نباید بسنده کرد که غدیر سرآغاز حکومت علوی است و متاسفانه این قضیه به فراموشی سپرده شده است. باید همانگونه که در مورد محرم و صفر تبلیغ می‌کنیم غدیر را نیز اجر بگذاریم و برای عموم معرفی کنیم.

وی با تقدیر از برگزار کنندگان این همایش افزود: این همایش ان‌شاءالله در سال‌های بعدی نیز ادامه پیدا کند و با حضور صاحب نظران شیعه و سنی موجب وحدت این دو مذهب شود چرا که استکبار از این وحدت هراس دارد.

شاه آبادی با اعلام خبر جشنواره مباهله در مشهد مقدس افزود: ما نباید آموزه‌های ولایت را منحصر به یک روز برگزاری جشن عید غدیر کنیم بلکه امیدواریم با دریافت آثار فاخر بتوانیم این گونه همایش‌ها را با عناوین مختلف برگزار نماییم که یکی از آنها جشنواره فرهنگی هنری مباهله است که به زودی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

در ادامه این مراسم آیت الله دین‌پرور مدیر بنیاد نهج البلاغه درباره نامه‌ها و خطبه‌ها و حکمت‌های حضرت امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه سخنرانی کرد.

در این همایش یک روزه علاوه بر پخش نماهنگ و کلیپ‌های معنوی، برنامه تواشیح و مداحی نیز اجرا شد و در خاتمه با قرائت بیانیه، همایش یکهزار و چهار صدمین سال آغاز حکومت علوی به کار خود پایان داد.

این همایش به مناسبت آغاز ولایت و حکومت مولای متقیان در بیستم ذی الحجه سال 35 هجری به منظور تبیین مشخصه‌ها و مولفه‌های خلافت حضرت علی (ع) و به همت تولیت آستان مقدس امامزاده صالح (ع) و موسسه غدیر شناسی و بنیاد نهج البلاغه برگزار شد.

انتهای پیام

کد N542209

وبگردی