آفتاب
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

عزاداری‌ها در راستای اهداف مقدس امام حسین (ع) باشد

عزاداری‌ها در راستای اهداف مقدس امام حسین (ع) باشد

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: همه محافل و مجالس عزاداری‌های ما باید در راستای اهداف و قیام امام حسین (ع) و حادثه عاشورا باشد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: همه محافل و مجالس عزاداری‌های ما باید در راستای اهداف و قیام امام حسین (ع) و حادثه عاشورا باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از دانشجویان، گفت: گریه برای سید الشهدا(ع) دارای اجر و ثواب بسیار بوده و سبب آمرزش گناهان می‌شود، از این‌رو این ماه را می‌توان ماه نعمت برای همه افراد دانست.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر تبیین اهداف قیام سیدالشهدا(ع) در ماه محرم خاطرنشان کرد: افراد به ویژه جوانان باید به فلسفه و اهداف عزاداری و قیام امام(ع) آشنا باشند؛ گریه و عزاداری بر امام حسین(ع) سبب شفاعت فرد در قیامت می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از افراد عزاداری برای اهل‌بیت(ع) را تمسخر کرده و از شیعیان به عنوان ملت گریان یاد می‌کنند که می‌توان با تبیین اهداف عزاداری آنها را به گمراهی و جهل‌شان آشنا کرد.

علوی‌گرگانی با اشاره به این‌که «اگر افراد جاهل و نادان نسبت به عاقبت عمل و گفتار خود آگاه شوند از عملکرد خود پشیمان می‌شوند» اظهار کرد: حقیقت عزاداری برای ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین(ع) سبب حرکت فرد در سمت سعادت می‌شود.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) نیز با هدف هدایت انسان‌ها به سمت حیات، سعادت و پاسداری از اسلام قیام کردند، ایشان کشتی نجات و چراغ هدایت برای همه مردم هستند؛ فرد به وسیله اولیای الهی به سعادت می‌رسد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم انقلاب اسلامی را نشأت گرفته از قیام سیدالشهدا(ع) خواند و تأکید کرد: در طول تاریخ بسیاری از افراد سعی در خاموش کردن این چراغ هدایت داشتند، در حالی که این چراغ هیچگاه خاموش نمی‌شود.

وی با بیان این‌که «قیام امام حسین(ع) حرکتی حیات بخش برای جامعه اسلامی است» اظهار کرد: در حالی که امروز گروه‌های تروریستی همانند داعش به نام اسلام جنایت‌های مختلفی را انجام داده و می‌خواهند خود را نماینده اسلام معرفی کنند، در حالی که اسلام از آنها بیزاری می‌جوید.

علوی‌گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که «مردم باید در عزاداری به سخنان مراجع و علما توجه کنند» خاطرنشان کرد: افراد در این مراسم‌ها نباید در راستای اهداف دشمن قدم بردارند تا آنها سوء استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم به ویژه جوانان باید در عزاداری از بزرگان پیروی کنند تا گرفتار چنگال دشمن نشده و راه رسیدن به سعادت را تبدیل به سوژه‌ای برای دشمنان نکنند.

انتهای پیام

کد N542135

وبگردی