آفتاب

وزارت خارجه سوریه به شدت ایجاد منطقه حائل در خاک این کشور را رد کرد

وزارت خارجه سوریه به شدت ایجاد منطقه حائل در خاک این کشور را رد کرد

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای با محکومیت طرح ترکیه برای ایجاد منطقه حائل در خاک سوریه اعلام کرد: هر اقدامی برای حمایت از حاکمیت ملی سوریه را با دوستان خود به مشورت خواهیم گذاشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد: دولت ترکیه از آغاز بحران در سوریه به صورت هدفمند اقداماتی برای بر هم زدن آرامش سوریه، تهدید حاکمیت ملی آن و حفظ تمامیت ارضی این کشور در پیش گرفته است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای نوشت: هر نوع حمایت سیاسی، نظامی و لجستیکی دولت ترکیه از گروه‌های تروریستی مسلح شامل اسکان، آموزش، حمایت مالی، ارائه تجهیزات نظامی به آنها و تسهیل انتقال تروریست‌ها از بیش از 83 کشور جهان به سوریه آن را به پایگاه اصلی‌ تروریسم تبدیل کرده است که سوریه، عراق و بقیه کشورهای منطقه را تهدید می‌کند.

وزارت امور خارجه سوریه افزود: تلاش‌های ترکیه برای ایجاد منطقه حائل در سوریه به منزله زیر پا گذاشتن اصول و اهداف منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی است که بر احترام به حاکمیت ملی کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آنها صراحت دارد. همچنین این اقدام ترکیه، قطعنامه‌های شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریسم و ضرورت خشکاندن منابع مالی آن را نقض می‌کند. قطعنامه‌های 1373 و 2170 و 2178 از مجامع بین‌المللی به ویژه شورای امنیت می‌خواهد که سریعاً به اقدامات تجاوزکارانه دولت ترکیه پایان دهد که تهدیدی برای امنیت و صلح منطقه و جهان است.

در این بیانیه وزارت امور خارجه سوریه تاکید شده است، مردم این کشور که با قهرمانی‌ها و فداکاری‌های ارتش و نیروهای مسلح در برابر کشتارها و تخریب‌ها مقاومت می‌کنند، تنها کسانی هستند که حق دارند در مورد آینده خود تصمیم بگیرند و هرگز اجازه نمی‌دهند که کس دیگری در امور داخلی‌شان دخالت کند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده که مردم سوریه برای مقابله با برنامه‌ها و نقشه‌هایی که هدفشان ضربه زدن به وحدت و آرامش مردم سوریه است و نیز برای دفاع از حاکمیت و حفظ آرامش این کشور در آینده آماده هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در همین راستا جمهوری عربی سوریه قاطعانه ایجاد منطقه حائل را در بخشی از خاک سوریه با هر بهانه‌ای رد می‌کند، همچنین دخالت نیروهای خارجی در خاک این کشور را نمی‌پذیرد و تمامی اقدامات ضروری برای حمایت از حاکمیت ملی و حفظ تمامیت ارضی خود را با کشورهای دوست به مشورت خواهد گذاشت.

انتهای پیام

کد N542087

وبگردی