آفتاب
براساس تازه‌ترین نظرسنجی؛

"داعش در کشورهای عربی هیچ طرفداری ندارد"

"داعش در کشورهای عربی هیچ طرفداری ندارد"

براساس جدیدترین نظرسنجی یک موسسه آمریکایی درباره سیاست‌های خاور نزدیک، حمایت‌های مردمی از گروه تروریستی داعش در سه کشور اصلی منطقه یعنی مصر، عربستان و لبنان کمتر از سه درصد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی محیط، براساس نظرسنجی که موسسه سیاست‌های شرق نزدیک در واشنگتن به تازگی انجام داده است، گروه تروریستی داعش در سه کشور اصلی خاورمیانه یعنی مصر، عربستان و لبنان از حمایت مردمی چندانی برخوردار نیست.

این نظرسنجی مشخص کرد، نسبت گروهی که داعش را تایید می‌کنند از سه درصد در مصر و یک درصد در لبنان و پنج درصد در عربستان فراتر نمی‌رود.

طبق این نظرسنجی عدم محبوبیت داعش در کشورهای منطقه به معنای افزایش محبوبیت آمریکا در این کشورها نیز نیست و نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که حمایت مردمی از واشنگتن در کل مصر و عربستان از 12 درصد و در لبنان از 25 درصد فراتر نمی‌رود.

نتایج این نظرسنجی در مقاله‌ای توسط دیوید بولاک پژوهشگر موسسه آمریکایی منتشر شده و بولاک نتایج این نظرسنجی را در این چند نکته خلاصه کرده است: آمریکا و هم‌پیمان‌هایش نباید از احتمال جذب نیروی داعش در کشورهای عربی و یا گسترش موج انتقادات علیه حملات هوایی آمریکا علیه داعش بترسند.

این پژوهشگر آمریکایی بر ضرورت هدفمند بودن حملات هوایی آمریکا علیه داعش تاکید کرد، تا این گروه تروریستی نتواند حامی در کشورهای عربی بیابد.

انتهای پیام

کد N542031

وبگردی