آفتاب
سخنگوی دولت:

سقف تسهیلات تامین مسکن افزایش می‌یاید

سقف تسهیلات تامین مسکن افزایش می‌یاید

سخنگوی دولت با اشاره به ضرورت تأمین مسکن برای اقشار کم درآمد، تصریح کرد: امروز هیأت وزیران برای اعطای وام مسکن به اقشار کم درآمد و زوج‌های جوان مصوبه‌ای را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیأت وزیران در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: به مدت 5 تا 6 سال هرساله 300هزار مورد و جمعا 1800 واحد مسکونی تا انتهای برنامه ششم احداث می‌شود.

نوبخت با اشاره به این‌که این واحدهای مسکونی برای زوج‌های جوان و گروه‌های کم درآمد و زنان سرپرست خانوار به صورت با اولویت در نظر گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: در راستای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و احیای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری این اقدام انجام می‌شود.

نوبخت در ادامه به اهداف مصوبه امروز دولت در مورد تأمین مسکن اقشار کم درآمد اشاره کرد و گفت: افزایش سقف تسهیلات تأمین مسکن برای کلان‌شهرها تا 50 میلیون تومان و مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت تا 4 میلیون تومان و سایر شهرها تا 30 میلیون تومان مد نظر است. و افزایش سقف تسهیلات این امکان را فراهم می‌کند که افراد متقاضی بتوانند نسبت به تأمین مسکن اقدام کنند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: با توجه به این‌که وجود بافت‌های فرسوده و ناکارآمد و سکونت‌گاه‌های غیررسمی در حاشیه شهرها به لحاظ اجتماعی آثار سوئی دارد و تخریب آنها نیز می‌تواند اثرات منفیی داشته باشد راه‌حل این بوده است که تسهیلات مناسب برای بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها برای احداث مسکن قرار دهیم.

نوبخت توضیح داد: در مدت زمان ساخت مسکن و انتقال به مسکن‌های جدید ، تسهیلات به عنوان ودیعه اسکان موقت به این افراد پرداخت می‌شود که در کلانشهرها 20 میلیون تومان، مراکز استانی بالای 200 هزار نفر جمعیت 15 میلیون تومان و سایر شهرها تا 10 میلیون تومان است وسود این تسهیلات برای تأمین مسکن 10 درصد و برای ودیعه مسکن 9درصد است که مابه‌التفاوت سود را معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری به دستور هیأت وزیران تأمین می‌کند.

نوبخت گفت: در نظر گرفتن تسهیلات برای تأمین مسکن اقشار کم درآمد به فضای اقتصاد کشور کمک می‌کند تا دولت بتواند سیاست خروج از رکود و افزایش تولید را با سرعت بیشتری انجام دهد چون اگر مسکن فعال شود تعداد زیادی از رشته‌های صنعتی فعال می‌شوند.

ادامه دارد...

کد N541995

وبگردی