آفتاب
یک عضو مجلس خبرگان:

در مداحی‌ها مسائل عاطفی از مسائل حقیقی منفک شوند

در مداحی‌ها مسائل عاطفی از مسائل حقیقی منفک شوند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: در مداحی‌ها مسائل عاطفی باید از مسائل حقیقی منفک شوند و اشعار ادبیات اسلامی، بر اساس فتاوای مراجع تقلید رعایت شود و تنها بر اساس سلیقه‌های شخصی نباشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: در مداحی‌ها مسائل عاطفی باید از مسائل حقیقی منفک شوند و اشعار ادبیات اسلامی، بر اساس فتاوای مراجع تقلید رعایت شود و تنها بر اساس سلیقه‌های شخصی نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خوزستان آیت‌الله سیدعلی شفیعی در افتتاحیه دوازدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی اظهار کرد: برگزاری این اجلاسیه اقدامی ابتکاری و ارزشمند است که جز عرض دعا به درگاه خداوند و استشفاء به ساحت مقدس حسینی چیزی جز برای برگزارکنندگان آن نداریم.

وی با بیان این‌که «ماه محرم به گفته امام خمینی(ره) وظیفه ما را معین کرده است» افزود: عظمت و شکوه اسلام به ویژه در ایران اسلامی به برکت این خاطره ماندنی یعنی ماه محرم است. همه انسان‌هایی که دلشان به یاد اسلام می‌تپد در طول تاریخ اسلام از اباعبدالله حسین(ع) جدا نبودند؛ شخصیت‌های علمی همچون سید مرتضی، شیخ مفید، شیخ صدوق و شیخ طوسی در کنار تألیفات و تدریسات خود، منبرهایی جداگانه برای امام حسین(ع) رفته و کتاب‌هایی نوشته‌اند.

شفیعی گفت: هیچ‌کس خود را از امام حسین(ع) مستثنی نمی‌داند. با نگرش در تاریخ عزاداری این حقیقت را مشاهده می‌کنیم که جامعه اسلامی شامل شیعه و سنی از امام حسین(ع) جدا نبوده و این را همه جهان به تجربه دریافته است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان تأکید کرد: مداحان، شعرا، مرثیه‌سرایان، خطبا و وعاظ قدر خود را بدانند، کار آنها برقراری رابطه مستمر با اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی گفت: به همه شاعران و مداحان توصیه می‌کنم که اخلاص در راه خدا و امام حسین(ع) را رعایت کنند و معلوماتشان سرشار از مطالب مستند و صحیح تاریخی و پرمحتوا باشد. مسائل عاطفی باید از مسائل حقیقی منفک شوند و اشعار ادبیات اسلامی، بر اساس فتاوای مراجع تقلید رعایت شود و تنها بر اساس سلیقه‌های شخصی نباشد.

شفیعی تأکید کرد: مداحی‌ها باید در خدمت انقلاب اسلامی باشد و به‌وسیله آن، انقلاب اسلامی ترویج یابد؛ چرا که انقلاب اسلامی یکی از برکات عاشورا محسوب می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با اشاره به مبارزات پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جوانان در آن دوران با امام حسین(ع) انس داشته و از حقایق عاشورا الگوبرداری کردند تا انقلابی عظیم به کرسی نشست و تا به حال نیز برکات عاشورای امام حسین(ع) را شاهد هستیم و این حقیقت باید مورد توجه قرار گیرد تا همان گونه که در دنیا با ایشان هستیم در برزخ نیز با اباعبدالله حسین(ع) باشیم.

انتهای پیام

کد N541962

وبگردی