آفتاب

سکونت 640 هزار روستایی در واحدهای مسکونی فرسوده آذربایجان‌شرقی

سکونت 640 هزار روستایی در واحدهای مسکونی فرسوده آذربایجان‌شرقی

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی، گفت: نزدیک به 640 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 170 هزار نفری روستایی استان آذربایجان‌شرقی در واحدهای فرسوده و بی دوام ساکن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، «قربان محمدی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای پیشگیری از هرگونه حادثه‌ی ناگوار، باید اقدام و برنامه‌ای اساسی از سوی دولت در این زمینه اجرا شود.

وی افزود: از آغاز طرح ویژه‌ی بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی از 283 هزار واحد روستایی موجود در استان، نزدیک به 130 هزار واحد در قالب طرح بهسازی و یا بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از سیل و زلزله، مقاوم‌سازی شدند، اما بیش از 153 هزار واحد، هنوز کم دوام و یا بی‌دوام هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: در ساخت بیشتر واحدهای روستایی کم‌دوام و بی‌دوام از مصالح غیراستاندارد استفاده شده و مالکان این خانه‌ها، تمایلی برای مقاوم‌سازی خانه‌های خود ندارند.

محمدی، اظهار کرد: عملکرد آذربایجان‌شرقی از نظر مقاوم‌سازی بیش از میانگین کشوری است، این بدان معنا نیست که از فعالیت خود در این زمینه دست برداریم.

وی افزود: در روستاهای استان که فاصله آنها با مرکز شهر زیاد است، بافت خانه‌ها، قدیمی‌تر و فرسوده‌تر است و با کوچک‌ترین حادثه‌ی طبیعی خسارت‌های جبران‌ناپذیری به اهالی وارد می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: برغم اینکه مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، تلاش خود را برای مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی انجام می‌دهند، متأسفانه هنوز فرهنگ مقاوم‌سازی منازل روستایی در میان روستائیان جا نیفتاده و همین موضوع به همراه نبود اعتبار کافی، موجب کند شدن روند مقاوم‌سازی منازل مسکونی در روستاها شده است.

انتهای پیام

کد N541853

وبگردی