آفتاب
حقیقت پور:

میزان ارتباط مردم با کتابخانه‌ها باید بیشتر شود

میزان ارتباط مردم با کتابخانه‌ها باید بیشتر شود

نماینده اردبیل در مجلس گفت: زمانی که مردم در فضای مجازی صرف می‌کنند، نمی‌تواند جایگزین کتابخوانی شود.

منصور حقیقت پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: فرهنگ و مقولات فرهنگی، پس از مسائل اقتصادی، بیشترین اولویت را دارا هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درخصوص جایگاه کتابخوانی افزود: تعداد کتابخانه‌ها و میزان زمانی که مردم به کتابخوانی اختصاص می دهند، نشانه توسعه یافتگی است و اصولا تعداد مجله ها و روزنامه ها هم یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی محسوب می‌شود.

حقیقت پور اضافه کرد: نیاز است که میزان ارتباط واقعی مردم با کتابخانه‌ها بیشتر شود به هم دلیل از دو مهر دوکتابخانه توسط خیرین استان اردبیل کلنگ زنی شده است.

وی تصریح کرد : اگر مسئولین نهاد کتابخانه های اردبیل 14 قطعه زمین را در اختیار ما قرار دهد در این زمین ها کتابخانه می‌سازیم و این کتابخانه ها را تجهیز می‌کنیم تا کودکان و نوجوانان بیشتر با کتاب سر و کار داشته باشند.

حقیقت پورتاکید کرد: علاوه بر همکاری با خیرین کتابخانه ساز ، طرح هایی را نیز به صورت شخصی در زمینه کتابخوانی پیگیری می کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: یکی از این طرح ها ، راه اندازی کتابخانه های پیش ساخته در روستاهای اردبیل است که دارای جمعیت زیادی هستند و راه اندازی مینی بوس کتاب هم به صورت سیار یکی دیگر از طرح‌های وی محسوب می شود.

نماینده مردم اردبیل ضمن اشاره به این موضوع که یک نویسنده صرفاً از طریق نویسندگی نمی تواند به امرار معاش بپردازد، بیان کرد: دولت می تواند به نویسندگان و ناشران یکسری خدمات برای چاپ کتاب ارائه دهد ، ارائه کاغذ ارزان یا معافیت ناشر از مالیات نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N541792

وبگردی