آفتاب

تظاهرات جدایی‌طلبان جنوب یمن همزمان با ادامه بحران در صنعاء

تظاهرات جدایی‌طلبان جنوب یمن همزمان با ادامه بحران در صنعاء

همزمان با ادامه تنش‌ اختلاف میان حوثی‌ها و دولت مرکزی یمن، جدایی‌طلبان جنوب این کشور نیز برای به دست آوردن استقلال دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جدایی‌طلبان یمن بنا به درخواست رهبر خود و به منظور تحقق استقلال استان‌های جنوبی این کشور، در استان عدن دست به تظاهرات زدند.

حسن باعوم، رئیس شورای مرکزی جدایی‌طلبان جنوب یمن ضمن تاکید بر ضرورت تحقق خواسته‌های ساکنان جنوب این کشور، بازگشت یمنی‌های تبعید شده به کشور را خواستار شد.

وی اظهار کرد: مردم جنوب سال‌هاست که برای تحقق خواسته‌های خود به طور مسالمت‌آمیز مبارزه می‌کنند چراکه خواسته‌ آنان کاملا قانونی است و جامعه بین‌الملل باید به موجب منشورهای بین‌المللی به حق مردم جنوب توجه کند.

از سوی دیگر علی سالم البیض، رئیس‌جمهور سابق یمن جنوبی اعلام کرد که تمام تحولات کنونی کشور به نفع مردم جنوب یمن و "آزادسازی عادلانه آنهاست" و باید از این تغییرات به خوبی استفاده کرد.

از سوی دیگر، شورای امنیت به منظور بررسی تحولات اخیر یمن و اقدامات اتخاذ شده درخصوص روند انتقالی کشور نشست مشورتی فوری برگزار کرد.

اعضای شورای امنیت در این نشست به گزارش‌های جمال بن عمر، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در خصوص اوضاع امنیتی و سیاسی کشور گوش دادند.

کشورهای عضو شورای امنیت ضمن ابراز نگرانی از تحولات اخیر یمن، افزایش اقدامات تروریستی که توسط القاعده پایه‌ریزی شده را محکوم کردند.

ماریا کریتسینا بیرییفال، رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد که کشورهای عضو این شورا آماده‌اند تا با این تهدیدات مقابله کنند.

در همین راستا عبدالملک العجری، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله اعلام کرد که در توافقنامه صلح طرح‌هایی مطرح شده که تمام سران سیاسی یمن از جمله انصار الله باید از آن تبعیت کنند.

وی افزود: طبق این توافقنامه، بعد از تشکیل دولت باید برای اصلاح برنامه‌های اقتصادی کشور کمیته‌ای تشکیل شود و همچنین برای برداشتن چادرهای تظاهرکنندگان در کشور و اجرای دستاوردهای گفتگوی ملی، اقداماتی صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N541731

وبگردی