آفتاب
ابراهیم الجعفری:

عراق در مبارزه با داعش نیازمند کمک سازمان ملل و کشورهای دوست است

عراق در مبارزه با داعش نیازمند کمک سازمان ملل و کشورهای دوست است

وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که مبارزه با گروه تروریستی داعش نیازمند کمک سازمان ملل متحد و کشورهای دوست است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسله، ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق در دیدار با "نیکلای ملادینوف" نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در عراق اظهار داشت: عراق برای مقابله با داعش نیازمند کمک سازمان ملل متحد و کشورهای دوست است.

وزیر امور خارجه عراق در این دیدار که در بغداد برگزار شد درباره آخرین تحولات عراق و منطقه با ملادینوف رایزنی کرد. در این دیدار همچنین نتایج نشست های بین المللی درباره مقابله با داعش که اخیرا در جده، پاریس و نیویورک برگزار شد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جعفری اظهار داشت: عراق کشوری ثروتمند است اما در حال حاضر در شرایط استثنایی بسر می برد و تلاش می شود ثروت، وحدت و حاکمیت آن از بین برده شود. عراق هرگز کسانی که در این شرایط حامی این کشور هستند را فراموش نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه عراق در ادامه خواستار حمایت جامعه جهانی از عراق شد و بر ضرورت به کارگیری تجارب و امکانات جامعه جهانی از دولت عراق در روند مقابله با داعش تاکید کرد. ابراهیم الجعفری همچنین از تمامی طرف های سیاسی خواست که برای برقراری امنیت و ثبات در عراق و بازگشت آوارگان عراقی به محل سکونت خود تلاش کنند.

از سوی دیگر ملادینوف از تلاش های ابراهیم الجعفری برای تشکیل دولت جدید عراق قدردانی کرد و بر تداوم حمایت سازمان ملل متحد از عراق در برقراری ثبات در این کشور تاکید کرد.

کد N541626

وبگردی