آفتاب

مدودف: جابجایی نیروهای روس نشانه‌ای برای هیچ کشوری نیست

مدودف: جابجایی نیروهای روس نشانه‌ای برای هیچ کشوری نیست

نخست وزیر روسیه امروز (چهارشنبه) گفت، بازگشت نیروهای روس که در رزمایش‌های تابستانی در جنوب کشور (نزدیک مرز اوکراین) شرکت داشتند به پایگاه‌هایشان بخشی از سیاست داخلی کشور است و هیچ نشانه‌ای برای شخص یا کشوری محسوب نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گفت: تمام تصمیماتی که روسیه درباره نیروهای مسلح اتخاد می‌کند، در حیطه مسئولیت دولت و رئیس جمهور است و هیچ ربطی به اوضاع اوکراین ندارد اگرچه این مساله جزو نگرانی‌ اصلی ماست.

وی ادامه داد: این تحرکات از جانب ارتش روسیه هیچ ربطی به واشنگتن ندارد و بخشی از سیاست داخلی روسیه است. می‌توانید هر جور که می‌خواهید آن را تعبیر کنید اما این یک نشانه از جانب مسکو برای شما نیست.

نخست وزیر روسیه همچنین اعلام کرد که هیچ "ری‌ستی" (reset) در روابط میان آمریکا و روسیه صورت نمی‌گیرد چرا که هنوز محدودیت‌هایی یکجانبه میان دو کشور وجود دارد.

وی گفت: این روند کاملا غیر ممکن است. بگذارید شفاف سخن بگویم. ما با این تحریم‌ها مقابله می‌کنیم، من شکی ندارم که پس از مدتی این تحریم‌ها رفع می‌شود و تحریم دیگری اعمال نخواهد شد. اما نمی‌توانیم این حقیقت را انکار کنیم که این مسائل روابط میان واشنگتن و مسکو را تخریب کرده است.

انتهای پیام

کد N541557

وبگردی