آفتاب

دستگیری 45 دموکراسی‌خواه هنگ‌کنگی / ضرب و شتم معترضان و استفاده از اسپری فلفل توسط پلیس

دستگیری 45 دموکراسی‌خواه هنگ‌کنگی / ضرب و شتم معترضان و استفاده از اسپری فلفل توسط پلیس

پلیس هنگ‌کنگ گفت: همزمان با پاکسازی یکی از خیابان‌های اصلی این دولت شهر که توسط بلوک‌های بتونی معترضان حامی دموکراسی مسدود شده بود، 45 تن از معترضان را اوایل صبح امروز (چهارشنبه) دستگیر کرده و در برابر افرادی که مقاومت کردند متوسل به استفاده از اسپری فلفل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که انتشار فیلمی از ضرب و شتم یکی از معترضان حامی دموکراسی توسط پلیس هنگ‌کنگ خشم و عصبانیت مردم و برخی قانون‌گذاران را به دنبال داشت، مقامات این دولت شهر قول داده‌اند که خاطیان را مجازات کنند.

در فیلمی که توسط شبکه «تی‌وی بی» منتشر شد، چند تن از ماموران پلیس هنگ‌کنگ یکی از معترضان حامی دموکراسی را به گوشه‌ای تاریک درنزدیکی محل اعتراضات کشیده و اقدام به ضرب و شتم وی کرده‌اند.

لای تانگ- کوک، وزیر امنیت هنگ‌کنگ در کنفرانسی خبری گفت: پلیس در مورد استفاده بیش از حد از زور تحقیق می‌کند و افسران پلیسی که در این فیلم دیده شده‌اند از سمت‌های خود برکنار می‌شوند.

احتمال می‌رود که این رویداد باعث افزایش تنش‌ها در هنگ‌کنگ شود.

آلن لوئونگ، رهبر حزب‌های دموکراسی «مدنی» هنگ‌کنگ هویت معترض کتک خورده در این فیلم را کن تسانگ کین- چیو معرفی کرده و گفت، وی یکی از اعضای حزبش بوده است.

دنیس کوک، یکی از قانون‌گذاران هنگ‌کنگ از حزب «مدنی» گفت، ماموران پلیس این معترض را در داخل یکی از پاسگاه‌های پلیس نیز مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. وی پس از آن به بیمارستان منتقل شده است.

فعالان دموکراسی تصاویری را از کن تسانک کین- چیو با صورت و بدنی کبود منتشر کردند که باعث خشم مردم سراسر هنگ‌کنگ شده و آنها این اقدام پلیس را به شدت محکوم کردند.

پلیس هنگ‌کنگ بدون اشاره به تسانگ در بیانیه‌ای گفت، انها از حداقل زور از جمله اسپری فلفل برای متفرق کردن معترضانی که به صورت غیرقانونی نیمه شب تجمع کرده بودند، استفاده کرده است.

این عملیات پلیس شدیدترین عملیات آنها علیه معترضان در یک هفته اخیر محسوب می‌شود و پس از آن صورت گرفت که معترضان اواخر روز سه‌شنبه در یکی از تونل‌های اصلی این دولت شهر تجمع کرده، باعث ایجاد ترافیک شده و شعار «حق رای عمومی» سر دادند.

یکی از معترضان گفت: تعداد ماموران پلیس بسیار زیاد بود. آنها به مردم مشت می‌زدند. ما به صورت صلح‌آمیز تجمع کرده بودیم.

انتهای پیام

کد N541541

وبگردی