آفتاب
در دیدار با رئیس مجلس افغانستان

لاریجانی: استقرار امنیت در افغانستان برای همسایگان اهمیت دارد

لاریجانی: استقرار امنیت در افغانستان برای همسایگان اهمیت دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس افغانستان گفت: امنیت افغانستان نه تنها برای این کشور بلکه برای همسایگان آن نیز مهم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) علی لاریجانی عصر (سه‌شنبه) در حاشیه یکصدوسی‌ویکمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی با عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.‌

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به لزوم گسترش مناسبات دو کشور دوست و همسایه گفت: استقرار امنیت در افغانستان نه تنها برای خود این کشور بلکه برای همسایگان نیز مهم است.

لاریجانی با یادآوری اوضاع منطقه خاورمیانه تصریح کرد : استقرار امنیت در افغانستان می تواند به وضعیت موجود در منطقه کمک می‌کند.

رئیس مجلس افغانستان نیز در این دیدار با بیان اینکه ایجاد حکومت وحدت ملی برآیند انتخابات افغانستان بود که در نتیجه آن امیدواری بیشتر شد، افزود: با استقرار حکومت وحدت ملی امیدواریم روابط افغانستان با کشورهای منطقه بهتر شود.

وی با بیان اینکه ایجاد حکومت وحدت ملی، راهکار مناسبی برای حل مشکلات امنیتی در افغانستان است ،افزود: حل مشکلات امنیتی نیاز به زمان دارد تا ما به اهداف خود برسیم.

دیدار لاریجانی با رئیس مجلس اوگاندا

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس اوگاندا بر لزوم بهبود و ارتقای ارتباط دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی همچنین عصر (سه‌شنبه) در حاشیه یکصدوسی‌ویکمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی با رئیس مجلس اوگاندا دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس اوگاندا نیز ضمن تشریح مواضع کشورش در قبال مسایل بی المللی خواستار توسعه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف شد.

انتهای پیام

کد N541273

وبگردی