آفتاب

نیروهای استرالیایی هنوز وارد عراق نشده‌اند

نیروهای استرالیایی هنوز وارد عراق نشده‌اند

نخست‌وزیر استرالیا امروز (چهارشنبه) گفت، نیروهای این کشور که برای ورود به عراق اعزام شده‌اند هنوز نمی‌توانند وارد این کشور شوند چرا که دولت بغداد هنوز ضمانت‌های قانونی را برای این روند ارائه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "تونی ابوت"، نخست‌وزیر استرالیا گفت که خواستار اجرای همان قانونی است که دولت عراق پیشتر برای سربازان آمریکایی اجرایی کرده بود و طی آن بغداد باید به 200 سرباز استرالیایی تضمین دهد که در صورت بروز هرگونه مشکلی به آن‌ها غرامت یا خسارت پرداخت کند.

ابوت ادامه داد: من مطئنم که در چند روز آینده این مساله برطرف می‌شود. سربازان استرالیایی برای مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی در حال ورود به عراق هستند. آن‌ها یک ماه پیش و به درخواست آمریکا به امارات اعزام شده بودند.

در همین حال، دولت کانبرا شش جنگنده F/A-18F را نیز اعزام کرده‌ است واین جنگنده‌ها در عملیات هوایی علیه داعش در شمال عراق هر روز شرکت دارند.

مقام‌های عراقی مکررا گفته‌اند که از هواپیماها و جنگنده‌ها برای مقابله با داعش استقبال می‌کنند اما با حضور نیروهای زمینی خارجی موافق نیستند.

نخست وزیر استرالیا ادامه داد: مخالفت با حضور نیروهای خارجی در عراق مانعی برای انجام مشاوره و نقش کمک رسانی نیروهای استرالیا به نیروهای امنیتی عراق به وجود نمی‌آورد.

استرالیا 2000 سرباز را برای کمک به نیروهای امریکایی در 2003 به عراق اعلام کرد اما تکرار چنین مساله‌ای را در درگیری‌های اخیر عراق رد کرده است.

انتهای پیام

کد N541223

وبگردی