آفتاب

ناصری: جوامع اسلامی تصویر دنیای غرب از اسلام را اصلاح کنند

ناصری: جوامع اسلامی تصویر دنیای غرب از اسلام را اصلاح کنند

یک عضو بنیاد باران گفت: جوامع اسلامی با تشکیل حکومت‌های مردم‌سالار و آزادیخواه می‌توانند تصویر دنیای غرب از اسلام را اصلاح کنند.

یک عضو بنیاد باران گفت: جوامع اسلامی با تشکیل حکومت‌های مردم‌سالار و آزادیخواه می‌توانند تصویر دنیای غرب از اسلام را اصلاح کنند.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تلاش رسانه‌های غربی برای خشن جلوه دادن اسلام، اظهار کرد: مسلمانان مقیم اروپا با نوع رفتار و بیان خود می‌توانند چنین تصویری از اسلام را اصلاح کنند.

وی در ادامه افزود: چهره تاریخی غرب از اسلام چهره‌ای مبتنی بر خشونت و جهاد است اما دولت‌ها و کشورهای اسلامی می‌توانند با اتخاذ مشی مردم‌سالارانه دینی، واقعیت دموکراتیک اسلام را بیان کنند. بخشی از تصویر غرب از اسلام برگرفته از واقعیت تاریخی جهان اسلام و خشونت‌طلبی سلاطین اسلامی است اما واقعیت این است که اسلام تاریخی، چهره واقعی اسلام اصیل نیست و اسلام اصیل همان اسلامی است که در سنت پیامبر و در قرآن آمده و اعلام می‌کند که همه انسان‌ها مخلوق خداوند بوده و حق همزیستی مسالمت‌آمیز را در کنار یکدیگر دارند.

این عضو بنیاد باران همچنین با اشاره به اینکه اسلام طالبانی و داعشی اسلام تفکیکی است، گفت: آنها در ابتدا بین مسلمانان و غیرمسلمانان تفکیک قائل شده و سپس بین اسلامی که خود نماینده آن هستند با سایر فرق اسلامی تفاوت می‌گذارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب راهکار مقابله با خشونت‌گرایی را رفتار مدنی همه‌جانبه با همه فرق و رفتار دموکراتیک دانست و گفت: اسلام رحمانی را باید در مقابل اسلام خشونت‌گرا به جهانیان معرفی کرد.

وی درباره پخش برخی برنامه‌ها از صداوسیما در مورد حجاب اسلامی نیز گفت: صداوسیما یک مجمع‌الجزایر ناهمگون است که مدیران مختلفی با خط مشی‌های مختلفی دارد که بعضی از این مدیران معتقدند حجاب زنان ایرانی باید همانند زنان داعشی باشد. مشکل صداوسیما این است که این سازمان از یک مانیفست برگرفته از اسلام مردم‌سالارانه برخوردار نیست و گاهی به خاطر همین از هم‌گسیختی برنامه‌هایی را تهیه می‌کند که مشی تندروی دارد.

این عضو بنیاد باران در پایان با بیان اینکه برای پایان دادن به تندروی در داخل کشور همه باید به قانون اساسی ملتزم باشند، گفت: دولت‌های مسلمان نیز باید روح دموکرات اسلام را رعایت کنند و به توسعه همزیستی انسان‌ها توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام

کد N541183

وبگردی