آفتاب
| 213660

درگیری نیروهای کرد و عناصر داعش در کوبانی ادامه دارد

درگیری نیروهای کرد و عناصر داعش در کوبانی ادامه دارد

نیروهای کرد سوری به عنوان واحدهای محافظ مردم و شهر، به‌رغم کمبود نفرات و تجهیزان نظامی توانستند منطقه‌ای موسوم به «تل شعیر» در حدود چهار کیلومتری غرب شهر را به تصرف خود درآورند.

درگیری نیروهای کرد در سوریه و عناصر داعش برای به دست گرفتن کنترل شهر «عین‌العرب» (کوبانی) امروز - چهارشنبه - ادامه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پرنسالاتینا، نیروهای کرد سوری در شمال‌شرق کوبانی درگیری‌های شدیدی با عناصر داعش داشته‌اند.

نیروهای کرد سوری به عنوان واحدهای محافظت مردم و شهر، به‌رغم کمبود نفرات و تجهیزان نظامی توانستند منطقه‌ای موسوم به «تل شعیر» در حدود چهار کیلومتری غرب کوبانی را به تصرف خود درآورند.

بنا بر اعلام یکی از شبکه‌های تلویزیونی محلی، عناصر داعش کنترل نیمی از شهر را در دست دارد اما یکی از مقام‌های رسمی تخمین زده است که تنها بین ۲۵ تا ۳۰ درصد شهر تحت کنترل این گروه تروریستی باشد.

اعضای گروه تروریستی داعش به‌رغم تصرف مرکز پلیس، اداره فرهنگ و ستاد فرماندهی مجبور به عقب‌نشینی از برخی مناطق شده‌اند.

نیروهای گروه تروریستی داعش از هفته گذشته حملات خود به شهر کوبانی را آغاز کرده‌اند.

نیروهای کرد سوری به‌رغم عدم همکاری ترکیه و نیز جلوگیری از ارسال کمک‌های نظامی و مردمی، دفاع همه‌جانبه‌ای از کوبانی کرده‌اند.

نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان سوری به دلیل نگرانی از حملات گروه داعش، خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

نیروهای گروه تروریستی داعش چندین هزار نفر را در نزدیکی کوبانی و مرز ترکیه در محاصره خود دارند و این افراد به‌دلیل عدم وجود کمک‌های پزشکی، آب و غذا و همین‌طور اقدام‌های انتقام‌جویانه نیروهای گروه تروریستی داعش به علت کامل نشدن تصرف کوبانی هر لحظه در معرض خطر مرگ هستند.

کد N541130

وبگردی