آفتاب

کری: دستیابی به توافق نهایی با ایران دور از دسترس نیست

کری: دستیابی به توافق نهایی با ایران دور از دسترس نیست

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: دستیابی به توافق هسته‌ای نهایی با ایران دور از دسترس نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته در یک کنفرانس خبری در پاریس درباره مذاکرات هسته‌ای ایران، گفت: من فکر نمی‌کنم که دستیابی به توافق نهایی دور از دسترس باشد. اما ما مسائل بسیار سختی برای حل کردن داریم.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: من نمی‌خواهم گمانه‌زنی در این زمینه انجام دهم. لازم است که ما به رایزنی‌های جدی خود ادامه دهیم و سپس ببینیم که کجا هستیم.

جان کری که در پاریس با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز دیدار کرده بود درباره پیش‌بینی‌ها مبنی بر احتمال تمدید مذاکرات، گفت: من خوشحالم که کارشناسان و تحلیل‌گران در حال گمانه زنی درباره احتمال دستیابی به توافق نهایی هستند. آنها بیشتر از من می‌دانند.

وی در این کنفرانس خبری تأکید کرد که عجولانه است بخواهیم درباره لزوم تمدید مذاکرات به منظور حصول توافق نهایی با ایران صحبت کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا قرار است روز چهارشنبه (امروز) به منظور دیدار با محمدجواد ظریف همتای ایرانی‌اش و کاترین اشتون نمایده گروه 1+5 در مذاکرات هسته‌ای در نشستی سه‌جانبه، به وین پایتخت اتریش سفر کند.

همچنین محمدجواد ظریف روز سه‌شنبه پس از ورود به وین در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وجود اختلافات باقیمانده میان طرف‌های مذاکره کننده دستیابی به توافق در این دور از مذاکرات را غیرمحتمل دانست و گفت: ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم و چارچوب زمانی لغو تحریم‌ها در دستور کار مذاکرات قرار دارد.

انتهای پیام

کد N541114

وبگردی