آفتاب

اظهار امیدواری حیدر العبادی نسبت به عمل کردن آمریکا به وعده‌هایش

اظهار امیدواری حیدر العبادی نسبت به عمل کردن آمریکا به وعده‌هایش

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه داعش این کشور، منطقه و جهان را تهدید می‌کند، اظهار امیدواری کرد که واشنگتن به وعده‌هایش برای مسلح کردن ارتش عراق عمل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه سومریه‌نیوز عراق، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در دیدار با تونی بلنکن، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا و هیات همراه وی اظهار کرد: گروه تروریستی داعش خطری است که عراق، منطقه و جهان را تهدید می‌کند و جامعه بین‌الملل باید در مبارزه با این گروه جدی باشد.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی عراق با شجاعت از سرزمین خود دفاع می‌کنند و تعدادی از پیروزی‌ها را رقم زده‌اند و همگان باید از نیروهای امنیتی عراق پشتیبانی کنند.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه آمریکا به وعده‌هایش برای مسلح کردن ارتش عراق عمل کند و این کار را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهد، تصریح کرد: نیروهای امنیتی ما علیه چریک‌های تروریستی داعش وارد جنگ موجودیتی شده‌اند.

دفتر نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار تلاش‌های بین‌المللی برای کمک به عراق در جنگ علیه تروریسم و همچنین همکاری امنیتی میان بغداد و واشنگتن مورد بررسی قرار گرفت.

در همین حال بلنکن اعلام کرد که کشورش از تلاش‌های دولت عراق در زمینه مبارزه با گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.

انتهای پیام

کد N541058

وبگردی