آفتاب

اوباما و رهبران نظامی 20 کشور درباره مقابله با داعش گفت‌وگو کردند

اوباما و رهبران نظامی 20 کشور درباره مقابله با داعش گفت‌وگو کردند

رئیس جمهوری‌ آمریکا به رهبران نظامی از بیش از 20 کشور جهان گفت تا با واشنگتن برای شکست دادن داعش همکاری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در گفت‌وگو با رهبران نظامی بیش از 20 کشور جهان از آن‌ها خواست تا با واشنگتن در برنامه مقابله با داعش همکاری داشته باشند و وی به شدت نگرانی خود را بابت پیشرفت‌های این گروه تروریستی در شهر کوبانی واقع در شمال سوریه و همچنین غرب عراق ابراز داشت.

اوباما هیچ اشاره‌ای به تغییرات در استراتژی بلند مدتی که برای مقابله با داعش چند ماه پیش از انجام اقدامات نظامی علیه این گروه تروریستی اتخاذ کرده بود، نکرد و تنها در جریان نشستی در پایگاه نیروی هوایی اندروز واقع در حومه واشنگتن به رهبران دفاعی کشورها گفت: این یک کمپین و عملیات بلند مدت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمرکز ما بر نبردی است که در استان الانبار رخ می‌دهد و گفت: ما به شدت نگران اوضاع در کوبانی هستیم؛ چرا که نیروهای تروریستی داعش در این شهر پیشرفت‌هایی را به دست آورده‌اند. ائتلاف نیروهای هوایی تحت رهبری آمریکا در کوبانی و غرب عراق همچنان ادامه دارد.

نشست اوباما با فرماندهان دفاعی 22 کشور جهان از جمله نمایندگانی از ترکیه وعربستان بود و این نشست تحت رهبری ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا صورت گرفت.

انتهای پیام

کد N541030

وبگردی