آفتاب

وزیر دفاع جدید اوکراین تقویت ارتش را اولویت اول خود اعلام کرد

وزیر دفاع جدید اوکراین تقویت ارتش را اولویت اول خود اعلام کرد

وزیر دفاع جدید اوکراین متعهد شد تا ارتشی در این کشور بسازد که قادر به مقابله با روسیه باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پترو پروشنکو، رییس جمهور غرب‌گرای اوکراین به منظور انتصاب چهارمین وزیر دفاع این کشور از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در ماه مارس به استپان پولتوراک رییس گارد ملی این کشور که یکی از چهره‌های محبوب نیروهای خط مقدم اوکراین بوده، روی خوش نشان داد.

پولتوراک امیدهای سیاسی پوروشنکو را تصدیق می‌کند و مشهور بودن وی به عنوان یکی از تحسین‌شده ترین نظامیان اوکراینی موجب کسب آرای 245- 1 در پارلمان بدون هیچ‌گونه بحث و جدل شد.

پولتوراک در یک سخنرانی خطاب به قانونگذاران اوکراینی گفت: اولویت نخست وی ایجاد یک نیروی دفاعی قابل اتکا علیه روسیه از طریق ارتش جدیدی است که کی‌یف امیدوار است به سلاح‌های ناتو مجهز باشد.

پولتوراک 49 ساله گفت: اوکراین نیازمند صلح است و تنها یک نیروی مسلح به خوبی آموزش دیده و تامین شده و مدرن و چابک می‌تواند این صلح را تضمین کند.

با این حال وی از قانونگذاران اوکراینی خواست به وی زمان داده و از او در این مسیر پشتیبانی کنند.

این درخواست وی پس از انتخابات 26 اکتبر و اعطای حق کنار گذاشتن وزیران به پارلمان هرچه بیشتر نمود پیدا خواهد کرد.

والری گلتی، وزیر دفاع سابق اوکراین پس از آنکه سه ماه از شروع کارش گذشت از این مقام استعفا کرد. پوروشنکو وزیر دفاع جدید خود را فردی با تجربه نظامی زیاد دانسته که از احترام فوق‌العاده‌ای نزد اعضای کمپین مبارزات در شرق برخوردار است و نسبت به اصلاحات صنایع دفاعی دارای دیدگاه راهبردی است.

انتهای پیام

کد N540891

وبگردی