آفتاب
وزیر اطلاعات در نشست خبری:

عناصر مرتبط با داعش در داخل را شناسایی کرده‌ایم

عناصر مرتبط با داعش در داخل را شناسایی کرده‌ایم

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات با تشریح روند تایید صلاحیت افراد برای پست های مدیریتی گفت: شورایی برای بررسی صلاحیت امنیتی افراد در وزارت اطلاعات تشکیل شده است که این شورا که بدون کمترین خدشه به افراد، صلاحیت افراد را بررسی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات عصر امروز سه‌شنبه در نشست‌خبری با اصحاب رسانه در بخشی از سخنان خود در مورد روند تایید صلاحیت افراد در پست‌های مدیریتی گفت: در زمین صلاحیت امنیتی کسانی که برای تصدی مسئولیت، مورد استعلام از وزارت اطلاعات قرار می‌گیرند وزارت اطلاعات نسبت به این افراد امانتدار است.

وی با بیان اینکه تایید اهلیت امنیتی افراد به عهده وزارت اطلاعات است گفت: اهلیت مدیریتی و سیاسی به عهده ما نیست و تنها اهلیت امنیتی آن با ما است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ما در برابر تایید صلاحیت افراد دو مسئولیت سنگین برعهده داریم گفت: اول حساسیتی است که جمهوری اسلامی ایران برای واگذاری مسئولیت و تصدی آن دارد و دیگری حفظ حیثیت و آبروی افراد است و ما نمی‌توانیم با یک گزارشی با حیثیت افراد بازی کنیم.

وی گفت: ما هم باید حیثیت افراد را حفظ کنیم و هم اینکه مراقب باشیم مسئولیت نظام در اختیار افرادی که صلاحیت ندارند قرار نگیرد.

علوی با اشاره به نظام نامه وزارت اطلاعات برای بررسی صلاحیت امنیتی افراد گفت: یک شورایی در این نظام نامه پیش بینی شده است که این شورا صلاحیت افراد را مورد بررسی قرار می‌دهد و پس از بررسی موارد مثبت و منفی نظر خود را اعلام می‌کند. در وزارت اطلاعات تدابیری اندیشیده شده که هیچ گونه خدشه ای به آبروی افراد وارد نشود.

سید محمود علوی در ادامه در پاسخ به این سئوال که آخرین اطلاعات در حوزه رصد فعالیت گروهک های داعش و تروریستی در ایران و اقدامات صورت گرفته وزرات اطلاعات برای مقابله با این گروهها چه بوده است، گفت: بیرون از مرزهای ما بودن دلیل نمی شود که ما بر آنها اشراف اطلاعاتی نداشته باشیم. هر چند که اقدامات آنان مستقیم متوجه سوریه و عراق است اما منافع ملی ما را نیز تهدید می کند و دستگاه اطلاعاتی ایران نیز ناگزیر باید نسبت به این گروهها حساسیت نشان دهد.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات از سالها پیش با کشورهایی که امنیت آنها توسط داعش به چالش کشیده شد همکاری اطلاعاتی داشت و اشراف اطلاعاتی مناسبی بر روی حرکت داعش داشته و برنامه‌های داعش را پیش بینی کرده بود. ما قدم به قدم برنامه هایی که داعش در عراق داشت را اطلاع رسانی و نوع حرکات داعش را پیش بینی کردیم و همین پیش بینی ها هم باعث شد به موقع اقدامات صورت گیرد و اگر این پیش بینی‌ها و اقدامات نبود امروز شاید عراق و سوریه وضعیت دیگری داشتند.

علوی با بیان اینکه اقدامات داعش در چتر اطلاعاتی وزارت اطلاعات قرار دارد، خاطرنشان کرد: هر زمان که ما احساس کنیم مسائل امنیتی مان مورد تهدید این گروه قرار می گیرد و یا اینکه بدنبال آن باشند در کشور ما عناصری را بکار بگیرند، ما وارد عمل خواهیم شد؛ کما اینکه وارد عمل هم شده‌ایم و عناصری که مرتبط با داعش بودند را شناسایی کرده ایم. این عناصر در چنگ سربازان گمنام امام زمان قرار گرفته اند و در اختیار دستگاه عدالت و قضا هستند.

ادامه دارد...

کد N540857

وبگردی