آفتاب

استقبال وزیر خارجه لبنان از هدیه تسلیحاتی ایران به ارتش این کشور

استقبال وزیر خارجه لبنان از هدیه تسلیحاتی ایران به ارتش این کشور

سفیر ایران در لبنان در ملاقات با جبران باسیل، وزیر خارجه این کشور درباره تحولات منطقه و روابط دو جانبه گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جبران باسیل در این ملاقات با استقبال از هدیه جمهوری اسلامی ایران به ارتش لبنان اظهار کرد: وزارت خارجه لبنان این موضوع را به هیات دولت منعکس کرده تا مراحل اجرایی خود را طی کند و امیدواریم در اسرع وقت به نتیجه برسد.

وزیر خارجه لبنان با اشاره به تحولات منطقه اظهار کرد: موضوع مقابله با تروریسم نیازمند همکاری بیش‌تر کشورهای منطقه و نیازمند جدیت بیش‌تری است چراکه این موضوع امنیت و ثبات کلیه کشورهای منطقه را در معرض خطر قرار داده و طبیعی است که کشورهای منطقه در مقایسه با دیگر کشورهای جهان در معرض تهدید بیش‌تری قرار دارند.

محمد فتحعلی، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز با اشاره به اعلام آمادگی کشورمان برای کمک به ارتش لبنان اظهار کرد: کمک جمهوری اسلامی ایران دارای سه ویژگی مهم است. اول آن که بدون قید و شرط است. دوم بدون واسطه کشور ثالثی است و مهم‌تر از همه این که این هدیه شامل اسلحه و مهماتی است که مورد نیاز ارتش لبنان است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای خوبی در زمینه‌های نظامی و تسلیحاتی داشته و آمادگی دارد این دستاوردها را در اختیار ارتش لبنان قرار دهد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحولات منطقه و حساسیت شرایط کنونی گفت: همکاری کشورهای منطقه در مقابله با تروریسم بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

انتهای پیام

کد N540838

وبگردی