آفتاب

صدور حکم اعدام برای 12 تن به اتهام شرکت در حملات سین‌کیانگ چین

صدور حکم اعدام برای 12 تن به اتهام شرکت در حملات سین‌کیانگ چین

دادگاهی در منطقه سین‌کیانگ در غرب چین 12 تن را به اتهام شرکت در حملات ژوئیه که 100 کشته بر جای گذاشت، به مرگ و ده‌ها تن دیگر را به حبس‌های طولانی مدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت سین‌کیانگ می‌گوید که 37 غیرنظامی در حملات 28 ژوئیه کشته شده‌اند. مقام‌ها می‌گویند که مردم با حمله مهاجمان چاقو به دست در دو محله کشته شده‌اند. بنا به گته این مسئولان 59 "تروریست" نیز در بخش یارکانت منطقه سین‌کیانگ به دست نیروهای امنیتی از پای درآمده‌اند.

طی دو سال گذشته صدها تن از مردم در این منطقه کشته شده‌اند که بیشتر آن در جریان درگیری میان اویغورهای مسلمان و اکثریت هان بوده است. دولت چین همچنین حملات در سایر مناطق چین از جمله پکن را نیز را تقصیر شبه‌نظامیان سین‌کیانگ می‌دانند.

طبق گزارش وب‌سایت دولت سین‌کیانگ، این دادگاه مسوول رسیدگی به پرونده‌های قتل، تروریسم، آدم‌ربایی و انفجار است. علاوه بر 12 فردی که به اتهام فعالیت‌های تروریستی به مرگ محکوم شده‌اند، 15 تن دیگر به حبس تعلیقی، 9 تن به حبس ابد و 20 تن دیگر بین چهار تا 20 سال حبس دریافت کردند. طبق اسامی اعلام شده، تمام آنها از اقلیت مسلمان اویغور هستند.

انتهای پیام

کد N540778

وبگردی