آفتاب

واکنش تند لیبرمن به تصمیم پارلمان انگلیس درباره فلسطین

واکنش تند لیبرمن به تصمیم پارلمان انگلیس درباره فلسطین

ایرنا نوشت:

رژیم صهیونیستی روز سه شنبه از رای مثبت اما 'غیر الزام آور' مجلس عوام انگلیس درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری 'فرانسه'، وزارت خارجه این رژیم با صدور بیانیه ای مدعی شد که اقدام 'پیش از موعد' جامعه بین المللی در به رسمیت شناختن کشور فلسطین این پیام را به رهبری فلسطین می دهد که می توانند از انتخاب های دشوار پیش رو بگریزند.

در این بیانیه همچنین هشدار داده شده که رسمیت دادن به کشور فلسطین از سوی جامعه بین المللی چشم انداز سازش با این رژیم را تیره می کند.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس شامگاه دوشنبه پس از چند ساعت بحث و گفت وگو، در یک رای گیری تاریخی اما نمادین، کشور فلسطین را به رسمیت شناختند.

نمایندگان مجلس عوام در جریان این مباحثات که بیش از پنج ساعت به طول انجامید، عنوان کردند که شناسایی کشور فلسطین به صورت نمادین، اقدام مهمی بوده و در راستای برقراری صلح صورت گرفته است .

این رای مثبت، استقبال پارلمان عربی و تشکیلات خودگردان فلسطین را به همراه داشت.

پیش تر نیز سوئد اعلام کرده بود که کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد.

سوئد همچنین در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2012، به پیشنهاد ارتقای تشکیلات خود گردان فلسطین به سطح کشور رای مثبت داده بود.

بر اساس آمار تشکیلات خودگردان فلسطین، علاوه بر سوئد 134 دولت از جمله هفت کشور اروپایی بلغارستان، قبرس، جمهوری چک، مجارستان، مالت، لهستان و رومانی، از تشکیل دولت فلسطین حمایت کرده اند.

اقدام دولت سوئد مورد استقبال مقام های فلسطینی قرار گرفت، اما آمریکا به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی، از این تصمیم به عنوان 'اقدامی زودهنگام و تصمیمی عجولانه' یاد کرد.

49261

کد N540619

وبگردی