آفتاب

تشریح محور مذاکرات نخست وزیر پاکستان در چین/ درخواست شریف برای دسترسی تولیدکنندگان به بازار آمریکا

تشریح محور مذاکرات نخست وزیر پاکستان در چین/ درخواست شریف برای دسترسی تولیدکنندگان به بازار آمریکا

تشریح محور مذاکرات نخست وزیر پاکستان در سفر به چین و تاکید شریف بر لزوم امکان دسترسی بیشتر تولید کنندگان به بازار مصرف آمریکا از جمله تحولات پاکستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیشن از سفر احتمالی نخست وزیر پاکستان به چین در ماه نوامبر خبر داد.

خواجه سعد رفیق وزیر راه آهن پاکستان در نشست خبری در لاهور سرمایه گذاری در بخش زیرساخت ها را از جمله محورهای مهم سفر محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان به چین اعلام کرد.

این اظهارات درحالیست که برنامه سفر شی جین پینگ رئیس جمهوری چین به اسلام آباد در اواخر شهریور به دلیل تحصن های ضددولتی در پایتخت پاکستان به تعویق افتاد.

رسانه های پاکستان همچنین از مذاکرات اعضای کمیسیون های امور نظامی، اطلاعاتی و بودجه سنای آمریکا از جمله "تیم کاین" و "آنگوس کینگ" با شریف درباره تحولات پاکستان، تشدید تنش های مرزی میان پاکستان و هند، روابط دوجانبه اسلام آباد - واشنگتن و همکاریها در زمینه های اقتصادی و تجاری و همچنین روشهای مقابله با شبه نظامیان در کاخ نخست وزیری خبر دادند.

نواز شریف مبادلات تجاری میان واشنگتن و اسلام آباد و افزایش صادرات پاکستان به آمریکا را از اولویت های کشورش خواند و در این دیدار بر لزوم امکان دسترسی بیشتر تولید کنندگان پاکستانی به بازار مصرف آمریکا تاکید کرد.

نواز شریف ضمن انتقاد از موضع دهلی نو در قبال تنش های مرزی میان هند و پاکستان بر لزوم حل دیپلماتیک تنش ها و اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در این زمینه تاکید کرد.

دیدار سناتورهای آمریکایی با نواز شریف درحالیست که اسلام آباد حمله پهپادهای ایالات متحده به مناطق قبیله نشین در وزیرستان را ناقض تمامیت و حاکمیت ارضی خود می داند و بارها بر لزوم توقف چنین حملاتی تاکید کرده است.

با وجود آنکه پاکستان بارها تاکید کرده است در جریان این حملات تنها غیرنظامیان کشته می شوند، دولت آمریکا ادعا کرده است که این پهپادها تنها تروریست ها و شبه نظامیان را مورد هدف قرار می دهد.

کد N540460

وبگردی