آفتاب
سلیمانی تاکید کرد

اخلاص، رشد علمی و آگاهی سیاسی مختصات اهالی مسجد

اخلاص، رشد علمی و آگاهی سیاسی مختصات اهالی مسجد

دبیرستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، اخلاص، تقویت ایمان، رشد علمی و آگاهی سیاسی و آشنایی با مسائل روز را از جمله نکات مورد تأکید دین و فرهنگ اسلام برشمرد که اهالی مسجد باید با ظرافت بیشتری به این موارد توجه کنند.

دبیرستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، اخلاص، تقویت ایمان، رشد علمی و آگاهی سیاسی و آشنایی با مسائل روز را از جمله نکات مورد تأکید دین و فرهنگ اسلام برشمرد که اهالی مسجد باید با ظرافت بیشتری به این موارد توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی حجت‌الاسلام حمیدرضا سلیمانی، در همایش بزرگ "مهر ولایت" که در بجنورد برگزار شد، با اشاره به این‌که «پیشرفت در کشورهای غربی با الگوی پیشرفت در کشور اسلامی تفاوت دارد» افزود: آن‌ها برای پیشرفت هزاران انسان را زیر پای خود له کردند و برای رسیدن به پیشرفت مورد ادعای خود، در جهان ظلم و ستم را بر ملت‌های مظلوم و ستم‌دیده روا داشته‌اند.

وی با بیان این‌که «در قرآن کریم به دو نوع پیشرفت یکی پیشرفتی که انسان‌ها در آن به دنبال مطامع خود هستند، اشاره شده است» افزود: این پیشرفت در کشورهای غرب رایج است که امروز به رغم پیشرفت ظاهری، دچار عذاب شده و آن‌ها را تهدید می‌کند چراکه این نوع پیشرفت، پیشرفت منهای اخلاق، دین و محوریت خداوند است.

سلیمانی، پیشرفت دوم از منظر قرآن کریم را پیشرفت با پیوست ایمان، تقوا و توحید بیان کرد و توضیح داد: اگر این نوع پیشرفت حاصل شود به طور قطع انسان به سوی سعادت دنیا و آخرت رهنمون می‌شود و این پیشرفت نعمتی ماندگار است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، با اشاره به اثرگذاری نقش کانون‌های مساجد در فعالیت‌های فرهنگی به تحلیل شبکه رادیو فردا مبنی بر اینکه برای تهاجم فرهنگی در ایران سه مانع روحانیت، بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد، اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی همین سه مساله را در نقطه مقابل حرکت دشمن مورد تاکید قرار دادند.

وی مدیریت یکپارچه در مساجد را در گرو همکاری و تعامل این سه عنصر محوری ذکر کرد و توضیح داد: این سه محور باید به عنوان بازوان فرهنگی مسجد، تلاش خود را در جذب جوانان و نوجوانان به خوبی ایفا کنند.

سلیمانی، اخلاص، تقویت ایمان، رشد علمی و آگاهی سیاسی و آشنایی با مسائل روز را از جمله نکات مورد تأکید دین و فرهنگ اسلام برشمرد که اهالی مسجد باید با ظرافت بیشتری به این موارد توجه کنند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، یادآور شد: برای خودسازی و جلوگیری از توطئه‌های دشمنان باید خود را به تربیت ایمانی، رشد علمی و آگاهی سیاسی مجهز کنیم و در این زمینه قرآن کریم، سیره پیامبر اکرم(ص) ائمه اطهار(ع) و بزرگان انقلاب اسلامی بهترین الگو هستند.

وی با اشاره به این‌که «انس با قرآن کریم یکی از نشانه‌های مومن است» بیان کرد: اگر از این منبع نور و آگاهی فاصله بگیریم به طور قطع دچار خسران خواهیم شد و امروز باید در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری به سمت جامعه قرآنی حرکت کنیم.

وی، پیوند با ولایت را یکی دیگر از راه‌های تقویت جامعه اسلامی برشمرد و افزود: پیوند و ارتباط با ولایت سرمایه اصلی نظام اسلامی است و در این عرصه نباید مسیر را گم کنیم، بلکه باید با اتصال با ولایت بر تقویت ایمان، علم و بصیرت خود روزبه روز بیافزاییم.

انتهای پیام

کد N540299

وبگردی