آفتاب
ریانووستی گزارش داد

انتظار رفع اختلافات در مذاکرات هسته‌ای هفته جاری

انتظار رفع اختلافات در مذاکرات هسته‌ای هفته جاری

خبرگزاری ریانووستی در آستانه برگزاری دیدارهایی میان مذاکره‌کنندگان ایران، آمریکا و نماینده 1+5 در مذاکرات هسته‌ای گزارش داد: انتظار می‌رود این دور از مذاکرات منجر به رفع اختلافات شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری ریانووستی، مذاکر‌ه‌کنندگان ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار است روز سه‌شنبه در چارچوب مذاکرات هسته‌ای ایران در وین پایتخت اتریش با یکدیگر دیدار کنند این در حالی است که مذاکره‌کنندگان تنها چند هفته تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر برای دستیابی به توافق نهایی فرصت دارند.

مذاکرات در وین در ادامه دور هفتم از مذاکرات هسته‌ای است که ماه گذشته در نیویورک و در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می‌شود. انتظار می‌رود این دور از رایزنی‌ها به رفع اختلافاتی منجر شود که حصول توافق جامع نهایی بر سر برنامه هسته‌ای ایران را پیچیده و سخت کرده است.

به گفته وزیر امور خارجه اتریش، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه با کاترین اشتون نماینده گروه 1+5 در مذاکرات هسته‌ای دیدار خواهد کرد سپس جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به آنها خواهد پیوست.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود طرف‌های مذاکره‌کننده زمان دور بعدی نشست‌های جامع میان ایران و گروه موسوم به 1+5 را تعیین کنند. تمرکز اصلی این دور از رایزنی‌ها مساله ظرفیت غنی‌سازی ایران و لغو تحریم‌های آمریکا، اروپا و شورای امنیت سازمان ملل علیه این کشور خواهد بود.

انتهای پیام

کد N540261

وبگردی