آفتاب
کامران در گفتگو با مهر:

عربستان و ترکیه با صهیونیست ها هم کاسه هستند/ شیوه رهبری دینی در ایران دفاع از محرومین بوده است

عربستان و ترکیه با صهیونیست ها هم کاسه هستند/ شیوه رهبری دینی در ایران دفاع از محرومین بوده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ترکیه حق ندارند بگویند که جمهوری اسلامی ایران، یا رهبری دینی ایران از یک نفر حمایت کرده است زیرا شیوه و روال رهبری دینی در ایران دفاع از محرومین بوده و این را در مسئله فلسطین اثبات کرده است.

حسن کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، ضمن واکنش به اظهارات اخیر سعودالفیصل، وزیر امور خارجه عربستانکه ایران را اشغالگر خوانده بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران اصلا دخالتی در کشورهای منطقه نکرده و اعتقادش براین است که مردم در هر کشور خودشان برای سرنوشت خود تصمیم می گیرند.

وی با اشاره به اینکه رهبری دینی در ایران ریشه در تکیه بر آرا و نظر مردم دارد افزود: مقام معظم رهبری بارها فرمودند که مسئله فلسطین را به رفراندوم مردمی گذاشته تا بحران چند ده ساله آن که مردم مظلوم را تحت شکنجه و فشار قرار داده است حل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره با دیکتاتورهای منطقه از جمله عربستان، مصر و ترکیه مخالفت کرده و می کند ادامه داد: دولت و ملت ایران مخالف پادشاهان دیکتاتور است چنانچه در دهه پنجاه شاه دیکتاتور را از کشور بیرون کرد.

کامران با بیان اینکه عربستان حتی به زنان خود اجازه رانندگی نداده و حق انتخاب شدن و انتخاب کردن را از مردم کشورش سلب می کند افزود: اینها مصادیقی است که نشان می دهد، عربستان سعودی دیکتاتور است، اما اظهاراتی ضد ماهیت حقیقی خود مطرح می کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارت اخیر اردوغان مبنی بر حمایت ایران از کشتار مردم سوریه توسط بشار اسد، گفت: کشورهایی همچون ترکیه حق ندارند بگویند که جمهوری اسلامی ایران، یا رهبری دینی ایران از یک نفر حمایت کرده است زیرا شیوه و روال رهبری دینی در ایران دفاع از محرومین بوده و این را در مسئله فلسطین اثبات کرده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه عربستان ضد مردم است و به گروههای ضد انقلابی و تروریست پول داده و ترویج اسلام آمریکایی می کند ادامه داد: کلید دار کعبه برای ترویج اسلام آمریکایی پول خرج می کند بنابراین عربستان و ترکیه حق ندارند درباره کشورها و ملت ها صحبت کنند.

کامران گفت: جمهوری اسلامی ایران یک روی سکه است و آن دفاع از نظام های مردمی بوده اما آن سوی سکه کشورهای پادشاهی عرب و ترکیه هستند که گروه های تروریستی را مسلح کرده و حاضرند برای تحقق اهداف صهیونیستی سر انسان ها را ببرند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه عربستان و ترکیه با رژیم صهیونیستی هم کاسه هستند افزود: رئیس جمهور ترکیه در آغاز کار موضع ضد صهیونیستی گرفت اما مدتی بعد با سیاست های آن ها همراه شد، عربستان هم سرباز رژیم صهیونیستی است بنابراین نباید هیچ اظهارنظری درباره مردم و منطقه داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه اعلام کرده که در امور کشورهای دیگر دخالت نمی کند و اعتقادش بر این است که همه چیز باید به آراء عمومی مردم گذاشته شود.

کامران با اشاره به اینکه در یمن و بحرین مردم در حرکت خودجوش به میدان ها و خیابان ها ریختند گفت: وظیفه اخلاقی و مشی سیاسی ایجاب می کند که از حق دفاع کنیم، دفاع از حق در یمن، سوریه و عراق به منزله دخالت در این کشورها نیست درحالی که کشورهای پادشاهی عرب و ترکیه به جای دفاع از حق از باطل دفاع می کنند.

 

کد N540204

وبگردی