آفتاب

رهبر کردهای سوریه: با اسد نمی‌جنگیم

رهبر کردهای سوریه: با اسد نمی‌جنگیم

رهبر کردهای سوریه گفت که کردها نمی‌خواهند در کنار ترکیه علیه بشار اسد بجنگند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صالح مسلم، رهبر کردهای سوریه در مصاحبه با روزنامه حریت گفت: آیا شما از ما می‌خواهید به دمشق برویم و علیه آن‌ها بجنگیم و به جای شما، سرباز شویم؟ ما چنین کاری نمی‌کنیم. ما دیگر نمی‌خواهیم که سرباز دیگران باشیم؛ اگرچه کردها در طول تاریخ دست به این اقدام زده‌اند.

صالح مسلم همچنین در خصوص تحولات کوبانی گفت: چنانچه مقام‌های ترکیه بخواهند به مردم ما در این منطقه کمک کنند، تنها کافی است که به نیروهای مستقر تسلیحات ضد تانک بدهند. از سوی دیگر ما ایجاد منطقه حائل یکسویه در شمال سوریه که از سوی ترکیه پیشنهاد شده را اشغالگری می‌دانیم. با این حال اگر منطقه حائل طبق توافقات بین‌المللی ایجاد شود، ما با آن مخالفتی نمی‌کنیم.

رهبر کردهای سوریه افزود: کردها به نیابت از دولت ترکیه در سوریه علیه اسد جنگ نخواهند کرد و اگر دولت آنکارا قصد کمک دارد، برای نجات کوبانی به ما سلاح ضد تانک بدهد. ما از سال 2004 با نظام اسد می‌جنگیم، زمانی که شما در حلب، دمشق و آنکارا با آن‌ها (مقام‌های سوریه) شام می‌خوردید، ما در زیرزمین‌های اطلاعاتی شکنجه می‌شدیم و حال شما می‌گویید که ما باید با نظام اسد این کار یا آن کار را انجام دهیم؟ ما سیاست خود را داریم. ما برای گرفتن مناطق خودمان می‌جنگیم.

این مقام کرد تاکید کرد: حملات زمینی برای نجات کوبانی ضرورتی ندارد و تنها تسلیحات ضد تانک برای کردها کافی است. حمله زمینی تنها اوضاع را بدتر خواهد کرد. آن‌ها می‌خواهند این عملیات زمینی را علیه چه کسی انجام دهند؟ آیا این حملات علیه داعش خواهد بود؟ داعش در استانبول است. قبل از حمله زمینی باید عناصر داعش را از استانبول پاکسازی کنیم.

انتهای پیام

کد N540181

وبگردی