آفتاب

سئول: موضع کره‌جنوبی در قبال تحریم‌های پیونگ‌یانگ عوض نشده است

سئول: موضع کره‌جنوبی در قبال تحریم‌های پیونگ‌یانگ عوض نشده است

به رغم اظهارات رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی درخصوص روابط با همسایه شمالی، دولت سئول اعلام کرد که هیچ تغییری در موضعش نسبت به تحریم‌های کره‌شمالی ایجاد نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سئول تمام تبادلات اقتصادی بین دو کره بجز همکاری در تاسیسات صنعتی مشترک را ممنوع کرده است. این تصمیم پس از حمله سال 2010 کره‌شمالی به کشتی جنگی کره‌جنوبی (چئونان) اتخاذ شد که 46 کشته بر جای گذاشت.

با این حال روز دوشنبه پارک گئون-های، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی گفت که مشکلات دو کره باید «از طریق مذاکره و با مسئولیت‌پذیری» حل شود.

پس از آن یکی از مقام‌های دولتی سئول گفت: کره‌شمالی باید ابتدا گامی مسئولانه درباره حادثه چئونان اتخاذ کند.

این مقام گفت که دولت سئول با لزوم مذاکرات با کره شمالی در زمینه تحریم‌ها موافق است. کره‌شمالی می‌گوید که تحریم‌ها باید لغو شود و مدعی است که تحریم‌ها بزرگترین مانع در روابط بین دو کره است.

پارک گئون های با شکستن سکوت خود درباره این مسئله درباره لزوم مذاکره با همسایه شمالی‌اش سخن گفت.

از سوی دیگر رهبر حزب حاکم کره‌جنوبی امروز (سه‌شنبه) از چین درخواست کرد تا جلوی رفتارهای جنگ‌طلبانه پیونگ‌یانگ را بگیرد.

کیم مو سونگ تاکید کرد: پکن باید برای متقاعد کردن کره‌شمالی تلاش بیشتری کند و این کشور را به قطع برنامه‌های هسته‌ای ترغیب کند.

این اظهارات در نشست مقام‌های کره‌جنوبی با رئیس روابط بین‌الملل حزب کمونیست چین مطرح شد که اولین مذاکرات دوجانبه برای ارتقای روابط سئول- پکن محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N540033

وبگردی