آفتاب
نقوی‌حسینی:

به رسمیت شناختن فلسطین در مجلس انگلیس محصول قدرت گرفتن فلسطینی‌هاست

به رسمیت شناختن فلسطین در مجلس انگلیس محصول قدرت گرفتن فلسطینی‌هاست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مجلس عوام انگلیس را محصول قدرت گرفتن فلسطینی‌ها و مقاومت شبانه‌روزی آنها دانست.

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اقدام نمادین مجلس عوام انگلیس در به رسمیت شناختن کشور فلسطین، خاطرنشان کرد: شاید در بین همه ملت‌ها، انگلیسی‌ها پیش از همه کشورهای دیگر بدانند که این صهیونیست‌ها بودند که سرزمین فلسطینی‌ها را اشغال کردند زیرا انعقاد نطفه نامشروع رژیم صهیونیستی توسط انگلیسی‌ها اتفاق افتاد و آنها بهتر از هر کس می‌دانند که صهیونیست‌ها اشغالگرند.

وی افزود: صهیونیست‌ها با حمایت کشورهای غربی چند دهه گذشته با زور، فشار و تجاوزگری و با استفاده از حمایت‌ غربی‌ها توانستند رژیم اشغالگر قدس را تشکیل دهند و به زمین‌های اطراف دست‌اندازی کنند و به تجاوزگری‌هایشان ادامه دهند.

نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه زمانی جهان اسلام به موضوع فلسطین توجهی نداشت، گفت: در آن زمان موضوع فلسطین به یک موضوع عربی بدل شده بود و صهیونیست‌ها تاخ و تاز می‌کردند اما زمانی که موضوع فلسطین به موضوع جهان اسلام تبدیل شد که محصول انقلاب اسلامی و تفکرات بلند حضرت امام بود صهیونیست‌ها آرام آرام طعم شکست را چشیدند و فلسطینی‌ها نیز تقویت شدند و احساس کردند حامیان خوبی دارند.

وی اضافه کرد: با آغاز شدن مقاومت ملت فلسطین، مردم به صحنه آمدند و با حمایت همه ملت‌های مسلمان از جمله جمهوری اسلامی، صهیونیست‌ها آرام آرام با سد محکمی از مقاومت روبرو شدند به نحوی که در دهه اخیر حداقل سه چهار بار طعم شکست را چشیدند.

نقوی‌حسینی با اشاره به شکست اسرائیل از مقاومت غزه در جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه، هشت روزه و جنگ اخیر غزه، تاکید کرد: انگلیس در نهایت متوجه شد که صهیونیست‌ها نمی‌توانند در برابر ملت فلسطین و مقاومت ملت فلسطین دوام بیاورند لذا بهتر دیدند به رسمیت شناختن فلسطینی‌ها را دنبال کنند تا شاید به این طریق بتوانند مشکلات صهیونیست‌ها را از راه دیپلماسی و مذاکره با یک دولت رسمی حل کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: به همین دلیل بود که انگلیسی‌ها روش به رسمیت شناختن کشور فلسطین را در پیش گرفتند، این کار محصول فشار شدید همه ملت‌ها به ویژه ملت‌های مسلمان و مقاومت دلیرانه ملت فلسطین در مقابل تجاوزگری صهیونیست‌ها و همچنین حمایت همه‌جانبه کشورهای دوست واقعی فلسطین مثل جمهوری اسلامی بود.

انتهای پیام

کد N540025

وبگردی