آفتاب

لغو رفراندوم استقلال از سوی دولت کاتالان

لغو رفراندوم استقلال از سوی دولت کاتالان

به گفته یکی از رهبران احزاب منطقه‌ای، دولت کاتالان برنامه برگزاری رفراندوم برای جدا شدن از اسپانیا را که برای 9 نوامبر مشخص شده بود، لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آرتور ماس، رییس اجرایی کاتالان لغو رفراندوم 9 نوامبر را در دیداری با احزاب که در پی استقلال کاتالونیا و یک دولت منطقه‌ای بودند، اعلام کرد. لغو این رفراندوم به دلیل نبود ضمانت قانونی بوده است. به جای آن دولت کاتالان یک روند مشارکت عمومی را برای آینده سیاسی این استان برگزار می‌کند.

در همین حال، در حالی که روند مشارکت در حال نهایی شدن است، گروه‌های حامی استقلال تلاش خواهند کرد تا بیشتر قوانین منطقه‌ای در شورای مردم کاتالان را به دست آورند.

براساس گفته‌های فرانسسک هومز، وزیر ریاست‌جمهوری و دولت کاتالان، رهبران منطقه‌ای در حال بررسی آمادگی برای رای‌گیری از 13 تا 15 اکتبر هستند. هومز در این باره گفت: هیچ ضرب‌الاجلی برای تصمیم‌گیری درباره برگزاری انتخابات وجود ندارد.

پیش از برگزاری انتخابات، کاتالونیا باید مکان پایگاه‌های رای‌گیری و لیست کامل رای‌دهندگان واجد شرایط را منتشر کند.

در همین حال، فیلیپ پیویگ، رییس امور کار و تجارت دولت کاتالان اعلام کرد: کاتالونیا برای پیگیری نگرانی‌هایش به وسیله ابزار قانونی و صلح‌آمیز مصمم است. ما به این امر در 9 نوامبر یا تاریخی پس از آن دست می‌یابیم.

در 18 سپتامبر سال‌جاری میلادی، تمام اعضای پارلمان کاتالان قطعنامه‌ای تصویب کرد تا رسماً از مادرید درخواست برگزاری انتخابات استقلال در 9 نوامبر کنند.

انتهای پیام

کد N539931

وبگردی