آفتاب
سردار سلامی:

ولایت باعث شده تا همگان تراز جهانی ایران را مشاهده کنند

ولایت باعث شده تا همگان تراز جهانی ایران را مشاهده کنند

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اکنون ولایت به‌عنوان هویت جهان اسلام شناخته شده و باعث شده تا همگان تراز جهانی و ارتفاع بین‌المللی هویت ایران را مشاهده کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در دومین یادواره شهدای تدارکات و پشتیبانی لشکر27 حضرت محمد رسول الله(ص) در دوران دفاع مقدس، با اشاره به واقعه غدیر خم، اظهار داشت: پیامبر مکرم اسلام(ص) و حضرت علی(ع) این دو نور الهی که از مظاهر انسانی و اسماء الهی هستند، برای تداوم اسلام، واقعه جاودانه غدیر را رقم زدند.

وی در ادامه با استناد به آیات قرآن مبنی بر زنده بودن شهدا، گفت: بدون تردید بر اساس آیات شریفه قرآن و با علم و ایمان به این حقیقت که قرآن چشم ما را به عالم هستی باز می‌کند، قرآن از حقیقتی زنده خبر می‌دهد و آن اینکه شهیدان زنده هستند؛ به نحوی که حتی در عالم تصور هم مجاز نیستیم شهیدان را مرده بپنداریم.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند زنده و نزد خداوند روزی‌خوار هستند و محضر باری تعالی را از نزدیک درک می‌کنند؛ لذا با ریخته شدن اولین قطره خونشان، تمام گناهانشان آمرزیده می‌شود.

سردار سلامی ادامه داد: بنابر این مطمئن باشید آنها حضوری زنده و معنوی دارند و این هم تنها یک احساس نیست، بلکه یک حقیقت و واقعیت و بخشی از سنت‌های الهی، جاری و ابدی است.

وی با اشاره به اینکه درک عظمت شهادت برای ما ممکن نیست، اما شهدا سند زنده یک ملت هستند، عنوان کرد: شهادت تنها جانبازی یک فرد نیست؛ بلکه شهادت عاملی برای حراست از ارزش‌های مقدس است. شهادت بازگشایی فضای نورانی برای ملتی است که می‌خواهد حدود احکام الهی را اجرا کند.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: برابر آنچه خداوند وعده داده، اگر مسلمانان در صحنه جهاد حاضر نشوند، یهود و نصارا بر آنها تسلط پیدا می کنند. بر این اساس هیچ ملتی ذلیل نمی شود مگر اینکه اجازه دهد بیگانگان در سرزمین شان قدم بگذارند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: شهادت که به‌منظور فتح قله‌های بزرگتر صورت می‌گیرد یعنی هدیه کردن شکوه و عظمت و اقتدار برای الی‌الابد.

وی با بیان اینکه به برکت شهیدان و امام شهیدان، یک ملت برابر یک جهان، در جنگی هشت ساله پیروز بیرون آمد؛ جنگی که نابرابرترین و جهانی‌ترین جنگ بود، یادآور شد: ما اکنون به اعتبار شهیدان زنده هستیم؛ چراکه آنها الهام‌بخش، دارای روح معنویت، پاکیزگی، طهارت، اخلاق، فضیلت و پرچم دار فضیلت‌ها هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: شهیدان تدارکات میدان جنگ را به صحنه زندگی تبدیل کرده بودند؛ چون زیر باران انواع گلوله، بدون سنگر و به‌صورتی کاملا آشکار می‌بایست سوخت، تدارکات، آب و غذای گرم به رزمندگان می‌رساندند؛ لذا کار آنها بسیار عظیم بود.

سردار سلامی افزود: امروز حاصل آن شهادت‌ها باعث شده تا ولایت، جهان را برای پیشبرد اهداف اسلام و این انقلاب روشن کند؛ لذا می‌بینید که درخشش این نور چه بلایی سر دشمن آورده است.

گفتنی است در این مراسم که با حضور سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه تهران بزرگ، سردار اسماعیل کوثری فرمانده سابق لشکر 27 حضرت محمد رسول الله(ص)، سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام گواهی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ و لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، از پنج خانواده شهید تدارکات و پشتیبانی لشکر27 حضرت محمد رسول الله(ص) در دوران دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

کد N539917

وبگردی