آفتاب

بیش از 50 تن در اعتراضات فرگوسن دستگیر شدند

بیش از 50 تن در اعتراضات فرگوسن دستگیر شدند

صدها تن از معترضان به کشته شدن مایکل براون 18 ساله توسط پلیس، با وجود باران و گردباد شدید به مدت چهار ساعت مقابل مقر پلیس فرگوسن ایستادند تا نشان دهند که چه مدت جسد این نوجوان در خیابان مانده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سازمان‌دهندگان اعتراضات چهار روزه «اکتبر فرگوسن» این روز را «دوشنبه اخلاقی» نامیده و متعهد شدند تا در سراسر بخش سنت لوئیس دست به اقداماتی مرتبط با نافرمانی‌های مدنی بزنند. معترضان علاوه بر راهپیمایی اولیه در مقابل مقر پلیس فرگوسن، مانع ورود یکی از کارمندان ارشد شهرداری سنت لوئیس شده و در داخل ساختمان شهرداری دست به راهپیمایی زده، کسب و کار در یکی از مراکز تجاری فرگوسن را بر هم زده و تلاش کردند تا یکی از خیریه‌های خصوصی متعلق به یکی از نامزدهای اجرایی بخش سنت لوئیس را که قرار است سناتور کلرمک کاسکیل در آنجا حضور پیدا کند، نابود کنند.

پلیس شهر فرگوسن اعلام کرد، در جریان این اعتراضات بیش از 50 تن از جمله کورنل وست، اندیشمند و فعال حقوق بشر مدنی بازداشت شدند.

کورنل وست یکی از 42 تنی است که به خاطر بر هم زدن نظم و آرامش در اداره پلیس فرگوسن دستگیر شده‌اند. برخی از معترضان از بلندگو برای خواندن نام افرادی که توسط پلیس فرگوسن کشته شده‌اند، استفاده کردند. افراد مذهبی مسیحی، یهودی و مسلمان پیش از آغاز راهپیمایی به سمت اداره پلیس، نیایشی را به پا کردند.

از زمان کشته شدن مایکل براون سیاهپوست و غیرمسلح توسط یک مامور پلیس سفیدپوست در فرگوسن، این اعتراضات رایج شده است. این تنش‌ها با کشته شدن واندریت مایرس 18 ساله، یک نوجوان سیاهپوست دیگر توسط یکی از ماموران پلیس سفیدپوست، افزایش یافته است.

کشیش واین اسمیت گفت: ایمانم مرا به اینجا کشاند. من می‌خواهم وحدت و یکپارچگی را نشان دهم و خواستار توجه به نژادپرستی سازمان یافته در سنت لوئیس هستم.

انتهای پیام

کد N539880

وبگردی