آفتاب

وزیر خارجه انگلیس: پایان بازی سوریه باید تغییر نظام باشد

وزیر خارجه انگلیس: پایان بازی سوریه باید تغییر نظام باشد

وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه‌ای گفت، آموزش بیش از 50 هزار شورشی سوری برای مقابله با شبه‌نظامیان تروریست داعش حیاتی است و پایان بازی سوریه، تغییر نظام است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه با کریستین ساینس مانیتور گفت: کمپین نظامی تحت حمایت آمریکا در سوریه علیه تروریست‌های داعش باید با تغییر نظام در سوریه همراه شود.

این دیپلمات انگلیسی در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه خود گفت که انگلیس به آمریکا کمک خواهد کرد تا یک ارتش نیابتی در سوریه تشکیل دهد که بتواند هم با داعش و هم با نیروهای بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه بجنگد. در شرایطی که انگلیس هم‌اکنون حملات هوایی خود را در عراق آغاز کرده است، فیلیپ هاموند گفت که کشورش احتمالاً به کمپین بمباران تحت حمایت آمریکا در سوریه می‌پیوندد. اما تأکید کرد که هدف نهایی مداخله نظامی در جنگ داخلی سوریه باید سرنگونی بشار اسد باشد.

وی همچنین پیشنهادات برخی از مقام‌های سابق دفاعی در انگلیس از جمله رئیس سابق ارتش را رد کرد.

این مقام انگلیسی پیشتر گفته بود که غرب باید انگیزه مشترکی را در کنار اسد برای مقابله با داعش بیابد چراکه این گروه تروریستی تهدید بزرگتری برای امنیت جهانی است.

با این حال وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد: در این بخش از جهان، مسئله این نیست که دشمن دشمن من، دوست من است. دشمن دشمن من کسی است که من پس از شکست دشمنم، به آن رسیدگی می‌کنم. هدف برنامه تحت حمایت آمریکا این است که در سال اول 15 هزار "شورشی میانه‌رو" را آموزش دهد و پس از آن آنها وارد گروه‌های ارتش آزاد سوریه می‌شوند. این میزان نیرو چندان زیاد نیست اما برای اینکه بتواند شرایط جنگ زمینی را تغییر دهد، کافی است.

انتهای پیام

کد N539858

وبگردی