آفتاب

وزیر خارجه کویت: بحران سوریه بدترین فاجعه انسانی معاصر است

وزیر خارجه کویت: بحران سوریه بدترین فاجعه انسانی معاصر است

وزیر خارجه کویت در افتتاحیه پنجمین کنفرانس سالانه در مورد مشارکت فعال و مدیریت اطلاعات برای تلاش انسانی بهتر در کویت، بحران سوریه را بدترین فاجعه انسانی معاصر دانست و از کشورهای جهان خواست برای پایان دادن به این بحران از منافع خود دست بردارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، "صباح خالد حمد الصباح"، معاون اول هیات دولت و وزیر امور خارجه کویت، بحران سوریه را بدترین فاجعه انسانی توصیف کرد که در تاریخ معاصر رخ داده و بر اثر آن صدها هزار تن کشته شده و میلیون‌ها نفر دیگر آواره و پناهنده شده‌اند و یک نسل کامل از کودکان را به ورطه نابودی کشانده است.

وزیر امور خارجه کویت در افتتاحیه این کنفرانس هشدار داد که ادامه این درگیری نابودگر نه فقط خطری برای سوریه و کشورهای همسایه آن، بلکه برای امنیت و صلح جهانیان است.

الصباح افزود: امروز می‌بینیم که آنچه ما نسبت به آن هشدار می‌دادیم، به واقعیتی تبدل شده که مجامع بین‌المللی با تشکیل ائتلاف میان چند کشور با هدف مقابله با گروه تکفیری داعش در عراق و سوریه برای مقابله با آن و رهایی از پیامدهایش تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خاک سوریه به‌خاطر این فاجعه به پناهگاهی برای گروه‌های تروریستی و پایگاهی برای اجرای برنامه‌های مجرمانه آن‌ها بدل شده، از جوامع بین المللی خواست این حقیقت‌ها را پیش روی دیدگان خود قرار دهند و از منافع کم و محدود خود دست بردارند و برای پایان بخشیدن به این بحران تلاش کنند.

انتهای پیام

کد N539811

وبگردی