آفتاب

موافقت حوثی‌ها با نخست‌وزیری "بحاح" در میان استقبال جهانی

موافقت حوثی‌ها با نخست‌وزیری "بحاح" در میان استقبال جهانی

حوثی‌ها و همچنین شورای امنیت از تصمیم رئیس‌جمهوری این کشور برای مأمور کردن خالد بحاح جهت تشکیل دولت جدید یمن استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، عبدالله العجری از اعضای دفتر سیاسی حوثی‌ها در سخنانی عنوان داشت: حوثی‌ها بر این باور هستند که خالد بحاح شخص مناسبی برای تصدی پست نخست‌وزیری است و مأمور کردن وی برای تشکیل دولت کمک خواهد کرد تا یمنی‌ها بر دشواری‌هایی که با آن مواجه هستند، فائق آیند.

بحاح متولد سال 1965 است و در دانشگاه بونا در هند درس خوانده است و پیش از آنکه به عنوان نماینده یمن در سازمان ملل تعیین شود تصدی پست ریاست وزارت نفت را بر عهده داشت.

مکلف کردن بحاح برای تصدی پست نخست‌وزیری در چهارچوب توافقی برای تقسیم قدرت صورت گرفته است که حوثی‌ها ماه گذشته با دیگر احزاب سیاسی اصلی در کاخ ریاست‌جمهوری امضاء کردند.

در همین حال یکی از معاونان عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری یمن اظهار کرد، نام بحاح در بین سه اسامی‌ بود که حوثی‌ها هفته گذشته پیشنهاد داده بودند.

در همین حال شورای امنیت از مأمور کردن بحاح برای نخست‌وزیری یمن استقبال و در عین حال تهدید کرد علیه کسانی که بر سر روند انتقال سیاسی در یمن مانع‌تراشی کنند تحریم‌هایی اعمال خواهد کرد.

در همین حال نماینده آرژانتین در شورای امنیت که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد، گفت: 15 کشور عضو شورای امنیت تاکنون تصمیمی را برای مشخص کردن کسانی که عامل ناآرامی‌ها در یمن هستند، اتخاذ نکرده‌اند اما اعضای شورای امنیت بر این باور هستند که این اقدامی ضروری است.

انتهای پیام

کد N539769

وبگردی