آفتاب
تبعیض بین مناطق آزاد در مورد تردد خودروهای وارداتی،

نماینده تبریز: خودروهای وارداتی «ارس» مجوز یک ماه تردد در کشور دارند

نماینده تبریز: خودروهای وارداتی «ارس» مجوز یک ماه تردد در کشور دارند

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از تبعیض بین مناطق آزاد در مورد تردد خودروهای وارداتی انتقاد کرد و گفت که در حال حاضر خودروهای وارداتی به منطقه آزاد ارس مجوز یک ماه تردد در سطح کشور را دارند.

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره محدودیت تردد خودروهای وارداتی در مناطق آزاد، گفت: در برخی استان‌هایی که مناطق آزاد دارند مجوز تردد خودروهای وارداتی مناطق آزاد به مراکز استان داده شده که در این رابطه مسئولین نیروی انتظامی و وزارت صنعت باید بررسی‌های لازم را انجام دهند تا نظم و نظام مناسبی به فرآیند صدور مجوزها داده شود.

وی افزود: من معتقدم محدود کردن تردد خودروهای وارداتی مناطق آزاد لازمه حمایت از تولید ملی است اگرچه باید فشاری بر روی خودروهای تولید داخل وجود داشته باشد تا آنها مجبور شوند کیفیت محصولات را بالا ببرند اما در عین حال وجود تبعیض بین مناطق آزاد در این زمینه پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این‌که خودروهای وارداتی منطقه ارس اجازه تردد تا مرکز استان را دارند، ادامه داد: علاوه بر این این خودروها مجوز یک ماه تردد در سطح کشور را نیز دارند و این به معنای آزاد کردن واردات خودرو است در حالی که در چنین شرایطی حمایت از تولید مفهوم خود را از دست می‌دهد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر این‌که رسانه‌ها باید حساسیت مناسبی نسبت به وجود این تناقض‌ها نشان دهند، گفت: قطعا باید سیاست روشنی در مورد واردات خودرو اتخاذ شود.

فرهنگی خاطرنشان کرد: مسئولین کشور باید سیاست روشنی در این باره داشته باشند و بین خودروسازانی که اکثر قطعات آنها در داخل تولید می‌شود با خوردوهایی که صرفا مونتاژ می‌شوند تفاوت قائل شوند. اگرچه مونتاژ یک قدم به تولید داخل نزدیک‌تر است اما در واقع همان تولید خارج است که 20 درصد یا بیشتر نیروی داخل را مصروف خود می‌کند.

وی در پایان گفت: از مسئولین نیروی انتظامی و نظارت بر واردات نیز می‌خواهیم مانع ورود خودروهایی شوند که صدای آزاردهنده‌ای دارند زیرا ناهنجاری‌هایی که در اثر آلودگی صوتی برخی خوردروهای وارداتی به وجود می‌آید، آسایش مردم را تهدید می‌کند.

انتهای پیام

کد N539763

وبگردی