آفتاب

مشاور عباس: به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی انگلیس جبران اشتباه "بیانیه بالفور" بود

مشاور عباس: به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی انگلیس جبران اشتباه "بیانیه بالفور" بود

مشاور محمود عباس در واکنش به تصمیم مجلس عوام برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین آن را گامی برای تصحیح اشتباه تاریخی بیانیه بالفور دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم‌ السابع، محمود هباش، مشاور محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: امروز انگلیس به صورت نمادین خطای تاریخی که در سال 1917 (در حدود 100 سال پیش) در حق مردم فلسطین انجام داد را تصحیح کرد.

انگلیس حدود 100 سال پیش بیانیه‌ بالفور را که به برپایی سرزمینی قومی برای یهودیان در خاک فلسطین صراحت داشت، صادر کرد.

هباش در گفت‌و‌گو با "الیوم‌ السابع" تاکید کرد: انگلیس امروز حقوق مردم فلسطین را به رسمیت شناخت و با اعلام اینکه فلسطین باید کشوری آزاد و مستقل باشد، گامی بسیار مهم برداشت. باید توجه داشت که انگلیس همان کشوری است که ناظر برپایی کشور اسرائیل بود و از مهاجرت یهودیان به فلسطین حمایت می‌کرد و آن تصمیم را اتفاق تاریخی با اهمیت می‌دانست.

وی ادامه داد: فقط این باقی می‌ماند که انگلیس رسما کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد و در شورای امنیت با درخواست فلسطین برای اعطای حق عضویت کامل به آن در سازمان ملل و به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشور مستقل در مرزهای چهارم ژوئن 1967 موافقت کند.

مشاور محمود عباس در ادامه گفت: به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مجلس عوام انگلیس نشانه آشکار موفقیت دیپلماسی فلسطین است و این دیپلماسی آرام به رهبری عباس در نهایت موفق به تغییر موضع‌گیری کشورهای جهان در مورد مساله فلسطین شد.

انتهای پیام

کد N539749

وبگردی