آفتاب
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک مطرح کرد

تخفیف در عرضه ظروف یکبار مصرف برای ایام محرم

تخفیف در عرضه ظروف یکبار مصرف برای ایام محرم

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون گفت: دلالان از بازار پلاستیک حذف شده‌اند و ظروف یکبار برای ایام پرتقاضای محرم با تخفیف و با کیفیت مناسب عرضه می‌شوند.

سید رحیم مقیمی‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: هر ساله با نزدیک‌ شدن به ایام محرم، بسیاری از دلالان وارد بازار می‌شدند و مواد اولیه تهیه ظروف پلاستیکی را خریداری و انبار می‌کردند که با اقدامات صورت گرفته، امسال حدود 80 درصد از دلالان از بازار پلاستیک خارج شدند.

وی افزود: هر سال در زمان نزدیک شدن به ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) با توجه به این‌که میزان مصرف ظروف یک‌بار مصرف افزایش می‌یافت کارخانه‌داران برای تولید ظروف یکبار مصرف، به مواد اولیه بیشتری نیاز داشتند اما با کمبود در بازار مواجه می‌شدند و بالاجبار آن را از دلالان و با قیمت بالاتری خریداری می‌کردند که امسال این مشکل حل شد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون با بیان این‌که اعضای اتحادیه در ایام سوگواری یا ماه‌های مبارک قصد درآمدزایی نداشته و حتی تخفیفات ویژه‌ای اعمال می‌کنند، گفت: در تهران چند نقطه به عنوان بازار بورس ظروف یکبار مصرف شناخته می‌شود که مهم‌ترین آن در راه‌آهن، مولوی، آذربایجان و سازمان آب (آریاشهر) است که در این مراکز قیمت ارزان‌تر است و فروشندگان ظروف را با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی تحویل می‌دهند.

مقیمی‌اصل با بیان این‌که حدود 1800 واحد مجوز‌دار در این صنف فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: یکی از مشکلات، بحث مالیات بر ارزش افزوده است. چون این نوع مالیات فقط باید یکبار دریافت شود و این در حالی است که چندین‌بار این نوع مالیات اخذ می‌شود و باعث گران‌ شدن کالا و محصول می‌شود لذا خواستار ساماندهی این موضوع هستیم.

انتهای پیام

کد N539668

وبگردی