آفتاب
به منظور دیدارهای دوجانبه ایران و آمریکا؛

ظریف در راس تیم هسته ای عازم وین شد/ امروز مذاکرات معاونان 

ظریف در راس تیم هسته ای عازم وین شد/ امروز مذاکرات معاونان 

مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا امروز و فردا در وین با حضور وزرا و معاونان وزرای خارجه دو کشور و همچنین کاترین اشتون برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بامداد امروز عازم وین شد.

محمد جواد ظریف در راس تیم هسته ای کشورمان؛ سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی، حمید بعیدی نژاد، محمد امیری و محمدنیا عازم وین شده است تا طی دو روز آینده مذاکرات دوجانبه ای با هیات آمریکایی داشته باشد.

قرار است امروز مذاکرات ایران و آمریکا با حضور سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران  و همچنین ویلیام برنز قائم مقام و  وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا برگزار شود.

فردا نیز گفتگوهای ایران و آمریکا در سطح وزرای خارجه و با حضور محمد جواد ظریف و جان کری خواهد بود. کاترین اشتون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز در گفتگوهای وزرای خارجه ایران و آمریکا حضور خواهد داشت.

هفتمین دور مذاکرات ایران و 1+5 در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد. این مذاکرات حدود 10 روز به طول انجامید و ایران با اعضای 1+5 چندین بار مذاکرات دوجانبه و چند جانبه در سطح معاونان و وزرا داشت اما این مذاکرات از دید اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان نتیجه قابل توجهی مبنی نداشته است. دو طرف همچنان برای حل و فصل موارد اختلافی در مدت حدودا 40 روز زمان باقی مانده، در حال مذاکره هستند.

 

 

کد N539592

وبگردی